• يکشنبه ١٨ ارديبهشت ١٤٠١-١٢:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٣٣
مهدی پیرهادی مطرح کرد؛8-62

تصویب ۱۰۸ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پژوه ترمینال شرق/ تاکید بر ورود شورا به پروژه‌های ناتمام شهری

تصویب بودجه برای تکمیل پروژه ترمینال شرق، پیگیری شورا برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری و ادامه خط 2 مترو و اتصال به پایانه جدید شرق از مهم ترین نکات گزارش رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در صحن رسمی شورای اسلامی شهر تهران بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان شصت و دومین جلسه رسمی شورا، مهدی پیرهادی در گزارشی که از پایانه شرق تهران در صحن شورای شهر ارایه کرد، گفت: پروژه پايانه شرق با برآورد حدود 10 ميليون مسافر در سال و در زمينی به مساحت 30 هكتار، يكی از بزرگترين پايانه های مسافربری بين شهری در ايران و منطقه است. 
 
وی افزود: مكان اجرای طرح در مجاورت محدوده قانونی شهر و بر روی محورهای اصلی و محل تلاقی معابر شريانی مانند بزرگراه شهيد ياسينی، بزرگراه شهيد زين الدين و خيابان دماوند مي باشد. 
 
پیرهادی عنوان کرد: نقطه مورد نظر تنها گزينه منحصر بفرد در كل منطقه به لحاظ وسعت، قابليت بهره گيري از زمين و امكان گسترش آتي است كه با توجه به دسترسي هاي مناسب، مجاورت در حريم شهري و بلا معارض بودن آن برنامه ريزي شده است.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به مشکلات پایانه شرق فعلی اشاره کرد و گفت: عدم امکان تعریض خیابان دماوند به دلیل قرار گرفتن پایانه شرق در مسیر طرح و واقع شدن پایانه در نقطه گره سه راه تهرانپارس که موجب ترافیک و کندی حرکت شده، از جمله مشکلات این پایانه است.
 
وی افزود: گسترش شهر بصورتی که پایانه در مجاورت بافت مسکونی و شهری قرار گرفته و تاثیر منفی آلودگی صوتی و هوا برساکنان بافتهای مجاور، از دیگر مشکلات پایانه فعلی است.
 
مهدی پیرهادی، عدم وجود سالن یکپارچه و استاندارد در پایانه شرق که موجب کاهش خدمات مطلوب به مسافران و مراجعان می شود را از دیگر مشکلات برشمرد و تصریح کرد: انتخاب پایانه جدید شرق در نقطه گره سه راه آزمایش خارج از محدوده شهر تهران و دسترسی های مناسب به بزرگراه های یاسینی، زین الدین ، دماوند ، تلو و لشگرک با امکان برنامه ریزی سفر برای اقصی نقاط کشور از مزیت های پایانه جدید است.
 
وی از طراحی پایانه با بهره گیری از فناوری روز و پیشرفته (اولین پایانه هوشمند و پاک) برای خدمت رسانی به مسافران و مراجعان و به حداقل رسیدن پدیده های نامتعارف جار زنی و دلالی خبر داد و افزود: نزدیکی به جنگل سرخه حصار و بهره مندی از شاخص های تلطیف هوا و گردشگری، پیش بینی ایستگاه مترو در مجاورت سالن اصلی به جهت تسهیل ورود و خروج مسافران به پایانه از دیگر مزایای این پایانه است.
 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ادامه خط 2 مترو تا پايانه جديد شرق نيز در حال مطالعه و باز طراحی است که از آخرین ایستگاه متروی خط فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق ، ایستگاه Z2-3، در حدود 3 کیلومتر فاصله می باشد.
 
وی عنوان کرد: همچنین در این محل، برای اتصال متروی تهران-پرديس (خط سريع السير شهر جديد پرديس) به صورت ایستگاه جزیره ای پیش بینی گردیده است.
 
پیرهادی با اعلام اینکه در سال ۱۳۷۱ مطالعات مرحله اولیه پروژه پایانه آغاز و در سال ۸۰ نیز  عملیات محوطه سازی آغاز شده، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۶ در حدود ۹۴ درصد می باشد که شامل دیوار حائل پیش ساخته شده به طول ۶۲۰ متر، پوشش کانال سرخه حصار، ساختمان اصلی پایانه و پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ واحد پارکینگ به ارتفاع حدود ۷ متر در ۲ تراز صفر و منفی یک، سالن اصلی پایانه و محوطه سازی است.
 
وی، مبلغ اولیه قرارداد را ۷۷ میلیارد تومان دانست و گفت: شورای ششم برای سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۸ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته است.
 
پیرهادی گفت: در حال حاضر تخریب شیشه ها و سقف کاذب، آبگرفتگی در طبقه دوم، تخریب برخی از ستون های شیشه ای و تخریب کف سازی در این پروژه مشاهده می شود.
 
وی با اشاره به ضرورت و اولویت بندی تکمیل این پروژه گفت: تکمیل ابنیه، تهیه انشعابات شامل آبرسانی و گازرسانی برق‌رسانی، تکمیل سیستم تصفیه آب، تکمیل سیستم اعلام و اطفاء حریق آتش نشانی، گرمایش و سرمایش، خرید پله برقی و آسانسور، تعبیه۲ دستگاه ترانسفورماتور فشار متوسط خشک، پست پاساژ تابلوها و تجهیزات مربوطه،  سیستم پیجینگ داخلی و دوربین‌ها، دو دستگاه ژنراتور برق از اولویت‌های اول تکمیل این پروژه است و تکمیل الباقی ابنیه، جاده دسترسی به ساختمان های جنبی و بخش مسطح پارکینگ شرکت واحد در اولویت بعدی قرار دارد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: