• جمعه ٩ ارديبهشت ١٤٠١-١٥:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤١٩٩
سوده نجفی

شوراها تجلی اراده مردم و حاکمیت در سرنوشت خود هستند

 
 
و امرهم شورا بینهم
 
شوراهای اسلامی نمادی از مردم‌ سالاری دینی و جلوه‌ای از تحقق اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و مشارکت آنان در اداره امور شهرها و روستاها می باشند که به فرمان حضرت امام_خمینی (ره) در سال 1358 به عنوان یکی از ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی در اصل های یکصدم تا یکصدو هفتم قانون اساسی گنجانده شد.
شوراها تجلی اراده مردم و حاکمیت در سرنوشت خود هستند که امکان نظارت مردم بر منابع و سرنوشت شهر را فراهم کرده است تا به عنوان وکلای مردم در مدیریت شهری پیگیر امور شهر و روستا در برابر مسئولان و نهادهای مختلف ‎باشند.
شوراها به عنوان پارلمان محلی با توجه به ارتباط تنگاتنگ با مردم از اشراف و آگاهی  بیشتری نسبت به مشکلات و مسائل برخوردار هستند و  نقش مهمی در مدیریت شهری دارند و همان گونه که در قانون اساسی وظایف و اختیارات آن به درستی قید شده است؛ انتظار می‌روند قوای سه گانه و سایر نهادها نسبت به توجه به شوراها و اداره امور شهر توسط شوراها اهتمام جدی داشته باشند.
شوراها با انجام وظیفه نظارتی خود بر عملکرد شهرداران و دهیاران زمینه توجه افکار عمومی بر این نهاد را بیشتر کرده تا از هرگونه کج روی ها خلاف مصالح مردم و شهروندان جلوگیری کند.  
فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را خدمت همه همکاران عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور تبریک و خسته نباشید عرض می‎کنم و آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون دارم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: