• يکشنبه ٨ اسفند ١٤٠٠-١١:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٨٦٦
امانی در صحن شورای شهر تهران: ۴-۵۰

شرکت آب و فاضلاب توجهی به نامه شورا برای ساماندهی کانال عباس‌آباد نکرد

عضو کمیسیون برنامه و‌بودجه شورا با اشاره به حادثه کانال آبی محله عباس آباد منطقه ۲۰ خواستار برخورد با مسببین این حادثه شد و یاد آور شد: متاسفانه شرکت آبفا توجهی به نامه ها و تذکرات شورا برای ساماندهی این کانال نکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی عضو شورای شهر تهران روز یکشنبه در صحن شورا گفت: بنده در مهر ماه سال جاری که یک و نیم ماه از شروع کار شورای جدید گذشته بود از محله عباس آباد بازدید کردم و همانند صحبت‌های آقای شربیانی را گفتم. در آنجا کانالی بود که تا آن زمان سه بچه در آن افتاده و غرق شده بودند و گفتم ممکن است مجددا حادثه‌ای رخ دهد و از سازمان آب منطقه‌ای خواهش کرده و با امضای آقای چمران نامه زدیم. 

 
او ادامه داد: گفتند به ما مربوط نیست و مربوط به شرکت آب و فاضلاب است بنابراین به شرکت آب و فاضلاب نامه زدیم و مثل همه تذکراتی که به عنوان اعضای شورا به غیر از شهرداری می‌دهیم که کسی گوش نمی‌دهد این هم به تاریخ سپرده شد و متاسفانه این حادثه مجددا تکرار شد و اگر با مسببین این حادثه برخورد نشود مطمئن باشید باز هم در چند ماه آینده شاهد حادثه مشابهی خواهیم بود. 
 
تعداد، میزان و عوامل سرقت‌های شبانه روزی تهران شناسایی شوند 
 
او همچنین در ادامه ضمن قرائت تذکر خود گفت: بند هشت ماده 80 قانون وظایف شورای اسلامی شهر تاکید می‌کند که نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی، اموال منقول و غیر منقول شهرداری از وظایف شورا است. همان گونه که مطلع هستید گزارش‌هایی درباره سرقت اموال، امکانات و المان‌های شهری حتی قطعات پل‌ها،گاردیل‌ها و ستون‌ها تا درب و دریچه انشعابات شهری و تابلوهای راهنمایی و غیره را در سطح شهر تهران شاهد هستیم که بارزترین مصداق آن سرقت برنامه ریزی شده قطعات و ورق‌های سنگین پل مسیر همت حکیم بود که به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ عامل این سرقت و بسیاری از سرقت‌های شبیه آن پیمان‌کاران طلبکار شهرداری تهران هستند. 
 
امانی تاکید کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر در قبال سرقت شبانه روزی حداقل پنج میلیارد ریال یعنی 500 میلیون تومان در شبانه روز بر اساس برآورد برخی از مدیران شهری از اموال و امکانات شهر مسئول هستیم و مردم و رسانه ها مرتب از ما در این زمینه سوال می‌کنند و مطالبه دارند؛ لذا پیشنهاد می‌کنم که با دعوت از فرمانده انتظامی تهران بزرگ و شهردار تهران در جلسه‌ای با حضور مدیران مرتبط شهرداری موضوع را بررسی و چنانچه نقش برخی از پیمان‌کاران شهرداری در این سرقت ها قطعی است به سرعت با تدبیر مناسب مانع ادامه این روند خجالت‌آور و شرم آور شویم. 
 
میزان بدهی‌های شهرداری تهران و نحوه بازپرداخت آن دقیق و شفاف اعلام شود 
 
رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران تاکید کرد: این جانب در اولین روزهای شروع به کار این دوره مدیریت شهری درباره ضرورت تهیه رژیم پرداخت مطالبات پیمان‌کاران شهرداری تذکر و هشدار دادم و ضمن درخواست اعلام شفاف و قطعی میزان بدهی‌ها و طلبکاری‌های شهرداری تهران که متاسفانه هنوز با ارقام متفاوتی در این زمینه مواجه هستیم، تاکید کردم مطالبات اشخاص حقیقی و پیمان‌کاران شهرداری نیاز به بررسی دوباره و تطبیق با دفاتر بستانکاری و صورت وضعیت‌های اعلامی دارد که قطعا نتیجه آن کاهش میزان مطالبات از شهرداری تهران خواهد بود.
 
او ادامه داد: لذا دو تذکر را به شهرداری تهران اعلام می‌کنم؛ اول؛ تشکیل کمیته ویژه‌ای با حضور عوامل انتظامی و امنیتی جهت بررسی تعداد و میزان سرقت‌های شبانه روزی تهران، شناسایی عوامل و علت افزایش این پدیده ناهنجار شهری و برخورد قانونی با آنها. دوم؛ اعلام دقیق و شفاف و برای آخرین بار میزان بدهی‌های شهرداری تهران به پیمان کاران و افراد حقیقی و تعیین جدول زمان بندی و نحوه پرداخت مطالبات آن‌ها.
 
امانی همچنین در جریان بررسي لايحه « اصلاحيه مصوبه تعيين و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسايل نقليه باري در شهر تهران» گفت که؛اولا این لایحه ضمانت اجرایی ندارد و باید نقش پلیس بسیار پررنگ‌تر در این لایحه دیده شود،دوما حتی اگر ضمانت اجرایی داشته باشد با این اعداد تعیین شده،۱۲هزار تومان و ۱۳هزار تومان قطعا بازدارنده نیست.خسارت پل‌های شهری و امکانات به دلیل اضافه‌بار بسیار زیاد است و این اعداد جبران‌کننده هزینه‌ها و خسارت نیست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: