• چهارشنبه ٢٠ بهمن ١٤٠٠-١٢:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٧٨٣
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ساختار کمیته نما باید هوشمندسازی شود

جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: ساختار کمیته نما باید هوشمندسازی شود و به صورت سیستمی این اتفاق رخ دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران «جعفر شربیانی» عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تصویب لایحه نحوه پایش و اجرای نماهای شهر تهران اظهار کرد: در لایحه‌ای که در صحن شورا بررسی شد، اتفاقا بنده بیشتر به بحث ساختار کمیته نما پرداختم تا موضوعی که در حواشی کمیته نما به آن پرداخته شد. در فرایند کاهش زمان صدور پروانه کمیته نما یک اثر حداقلی دارد که در اصل پرداختن به آن وصله پینه است، چرا که موضوعات مهمتری را که این زمان را بالا می‌برد، رها کردیم و به این موضوع پرداختیم. 
او با تاکید بر اینکه باید از کاهش یک روزه زمان صدور پروانه نیز حمایت کرد، گفت: هرچند حتی یک روز هم از این فرایند کاهش یابد از آن قانون حمایت می‌کنیم چنانچه در جلسه گذشته شورا نیز از این لایحه حمایت کردیم. اما با این میزان منابع انسانی که در شهرداری تهران است، لزومی ندارد که از خارج از شهرداری برای کمیته نما از متخصصان استفاده کنیم چرا که شهرداری آنقدری در این حوزه‌ها غنی است که می‌تواند کارشناس به وزارت مسکن و شهرسازی هم صادر کند و به آن‌ها مشورت دهد. 
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: لذا چه در حوزه دانشگاهی و چه در حوزه تجربی نیروهای خوبی داریم و باید از آن‌ها در کمیته‌های نما استفاده شود. ضمن اینکه اگر از کارکنان شهرداری در کمیسیون‌های نما استفاده شود قطعا در موضوع کاهش زمان نیز اثر خوبی خواهد داشت. چرا که کارمندان شهرداری هستند و نیازی نیست که خارج از مجموعه شهرداری بیایند و منابعی نیز هزینه نمی‌شود. 
او تاکید کرد که باید تلاش کنیم تا زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و همانطور که همکاران ما نیز گفتند در این شش ماه در این حوزه موفق عمل نکردیم. 
شربیانی با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده مدیریت شهری منجر به کاهش زمان صدور پروانه نشده است، گفت: تلاش‌هایی شده است اما منجر به نتیجه قابل لمس برای مردم نشده و باید تلاش‌های خود را در این حوزه بیشتر کنیم که در اسرع وقت و قبل از پایان سال جاری تصمیمات خوبی بگیریم. 
او گفت: ساختار کمیته نما باید هوشمندسازی شود و به صورت سیستمی این اتفاق رخ دهد.
شربیانی در واکنش به این سوال که در دوره پنجم مدیریت شهری با بارگذاری اضافه در منطقه ۲۲ مخالف بودند و به همین دلیل ۲۲۰ پرونده بلاتکلیف این منطقه مورد بررسی قرار نگرفت، اظهار کرد: اینها موارد مصوب شورای پنجم بوده است و حتی اگر مخالف بودند نیز نباید این پرونده‌ها را بلاتکیلف رها می‌کردند. باید وضعیت این پرونده‌ها مشخص و تعیین تکلیف می‌شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: