• دوشنبه ١١ بهمن ١٤٠٠-١٤:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٧٠٨
آخوندی خبر داد:

بررسی جزئیات بودجه 13 هزار و 900 میلیارد تومانی معاونت حمل و نقل و ترافیک

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از بررسی جزئیات بودجه 13 هزار و 900 میلیارد تومانی حوزه حمل و نقل و ترافیک خبر داد.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون بیان داشت: بودجه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک که یکی از مهمترین مباحث بودجه ای است امروز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از بودجه سال 1401 اختصاص به معاونت حمل و نقل و ترافیک دارد، ادامه داد: بودجه پیشنهاد شده در این بخش از سوی شهرداری 13 هزار و 900 میلیارد تومان است که ردیف های بودجه ای ارائه شده در این بخش امروز در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از اختصاص 700 میلیارد تومان به منظور خرید اتوبوس و 700 میلیارد تومان به منظوربازسازی ناوگان اتوبوس رانی به شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد و گفت: 150 میلیارد تومان نیز به منظور خرید تجهیزات اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: از آنجا که فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی بالا است، مقرر گردید علاوه بر ردیف های ذکر شده تبصره ای به صورت غیر نقد برای خرید  اتوبوس اضافه شود تا از این طریق کمک بیشتری به شرکت اتوبوسرانی گردد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در خصوص شرکت مترو کمیسیون تصمیم گرفت تا با توجه به اولویت دار بودن اتمام خط 6 مترو اعتبارات ویژه ای به این بخش اختصاص داده شود. بر همین اساس در این حوزه نیز تبصره ای به صورت غیر نقد در بودجه لحاظ خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت بازسازی ناوگان مترو اظهار کرد: شهرداری به منظور رفع مشکلات موجود در این بخش لایحه ای را ارائه داد که بر اساس آن رقم بازسازی ناوگان از 194 میلیارد تومان به 450 میلیارد تومان افزایش داشت. با توجه به اهمیت موضوع در این بخش نظر کمیسیون آن است که می توان ظرفیت های بیشتری را در این حوزه در نظر گرفت، چرا که بازسازی واگن های مترو امری بدیهی و ضروری است و می بایست به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم. 
آخوندی در پایان بیان داشت: اختصاص بودجه به منظور بیمه تاکسیرانان در سال 1401، توجه به نگه داشت و تجهیز دوربین های شرکت کنترل ترافیک و نگهداشت تونل ها نیز از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که جمع بندی های لازم جهت ارائه در کمیسیون تلفیق در خصوص این موارد انجام خواهد پذیرفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: