• يکشنبه ٣ بهمن ١٤٠٠-١٠:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٦٤٧
پرویز سروری با اشاره به سفر رییس جمهور به روسیه تاکید کرد: 1-42

دیپلماسی ایران بر پایه منافع ملی خواهد بود

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به روسیه اظهار داشت: پیام این سفر که آغاز گر فصل جدیدی در دیپلماسی کشور بود این است که دیپلماسی ایران بر پایه منافع ملی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری نایب رییس شورا که در غیاب مهدی چمران ریاست چهل و دومین جلسه شورا را برعهده داشت، ضمن تبریک و گرامی داشت سالروز میلاد خجسته صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا  (س) اظهار داشت: شخصیت صدیقه کبری شخصیتی منحصر به فرد بوده  و همه رخدادهای زندگیشان از تولد تا شهادت گواه این موضوع است.

سروری با اشاره به شأن و منزلتی که حضرت حق در آیاتی از قرآن مجید برای این بانوی همام قائل شده است افزود: خداوند در حوادثی چون حدیث کساء  می فرماید فاطمه و پدرش که این نشان دهنده جایگاه والای این بانو در عالم هستی است.

نایب رییس شورا در ادامه خاطر نشان ساخت: در جایی دیگر امام صادق می فرمایند قدر فاطمه چون لیله القدر است بدان معنا که قدر فاطمه (س) معادل هستی است. و ایشان در جایی دیگر می فرمایند حجت ما بر شما و مادر ما حجت بر همه ما است یعنی تمام اهل بیت.

پرویز سروری در بخش دیگری از سخنان خود از منظر دیگری به ترسیم جایگاه حضرت فاطمه (س) پرداخت و افزود: خداوند در جایگاهی دیگر مقام و منزلت ایشان را تا آن حدی بالا می برد  که وقتی یپیامبر اعظم را نفی میکنند و مشرکان عنوان میکنند که محمد فرزند ذکور ندارد و نسلی از اون باقی نخواهد ماند. حضرت حق خطاب به پیامبرش میفرماید: " اراده ما بر این تعلق گرفته است که ارزش های فاسد جداسازی مردو زن را با فاطمه کنار میزنیم چراکه اصل ارزش بر تقوا است و دین خاتم را از دامن زن به جهان و تاریخ عرضه میکنیم.

در ادامه جلسه نایب رییس شورا همچنین با اشاره به بستری شدن مهدی چمران در بیمارستان اظهار داشت: خوشبختانه سیر مراحل درمانی رییس محترم شورا به خوبی در حال انجام است و ما به زودی شاهد حضور ایشان در صحن شورا خواهیم بود.

پرویز سروری در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به روسیه نیز اظهار داشت: سفر ایشان به چین و سپس روسیه این پیام را داشت که فصل جدیدی در دیپلماسی کشور آغاز شده است. حضور رییس جمهور نشان داد که تنظیم قدرت ما در شعار نه شرقی و نه غربی است و ملاک دیپلماسی بین المللی جمهوری اسلامی ایران این است که هر کجا منافع ملی کشور ایجاب کند بر آن تمرکز کرده و بر میز مذاکره خواهد نشست.

سروری با بیان اینکه این فصل جدید نشان از اوج ذکاوت و هوشیاری رییس جمهور دارد ادامه داد: همچنین سفر رییس جمهور از روسیه به کرمان خستگی ناپذیری دولت را نیز مخابره کرد که امیدواریم  این حرکت طلیعه ای برای رفع مشکلات کشور باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: