• چهارشنبه ٢٩ دی ١٤٠٠-١٢:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٦٣٠
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

افزایش 51 درصدی بودجه 1401 شهرداری غیرطبیعی نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد که افزایش 51 درصدی بودجه 1401 شهرداری با توجه به برنامه‌هایی که شهرداری در حوزه تامین مالی و شهرسازی دارد، محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران محمد آخوندی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به پرسشی درخصوص کیف پول شهروندی با اعتبار 200 هزار تومانی که شهردار تهران در جریان تشریح جزئیات بودجه سال 1401 به آن اشاره کرد، گفت: «‌در این زمینه نمی‌توانم پاسخ دهم زیرا تازه لایحه به شورا ارائه شده و از امروز صبح به مدت یک ماه بررسی بودجه را آغاز می‌کنیم و نمی‌دانم این موضوع در بودجه منعکس شده یا نشده است.»

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص اینکه کیفیت پول شهروندی با اعتبار 200 هزار تومانی در برنامه های عملیاتی شهردار در سال 1401 پیش‌بینی شده است آیا موافق پرداخت چنین یارانه مستقیمی هستید یا نه گفت:‌ «اکنون نمی‌توانم نظر بدهم. باید بررسی شود و دید که جزئیات این طرح چیست و بهتر است تا هدف این طرح مشخص نشده در اظهار نظر درخصوص آن عجله نکنیم.»

آخوندی درخصوص سهم 73 درصدی درآمدهای شهرداری از محل شهرسازی نیز توضیح داد:‌ «در ابتدای امر که نگاه می‌کنیم سهم بالایی است اما اطلاعات دقیقی از اینکه برای افزایش درآمدها در حوزه شهرسازی چه برنامه‌ای دارند، نداریم. در بررسی بخش درآمدی بودجه حتما شهرداری باید توضیح دهد که چه اتفاقی قرار است بیفتد که یک باره نسبت به امسال رشد 73 درصد در درآمدهای حوزه شهرسازی داشته باشیم. اگر توضیحات قانع‌کننده باشد و حوزه تخصصی شورا بپذیرد که پیشنهادات داده شده پذیرفته می‌شود و اگر این‌گونه نبود در شورا تصمیم‌گیری می‌کنیم و نمی‌پذیریم.»

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که در گفت‌وگوهایی که پیش از ارائه بودجه 1401 داشتید، بر واقعی بودن ارقام بودجه تاکید داشتید و با توجه به تحقی 52 درصدی بودجه 1400 چقدر به واقعی بودن رقم بودجه که رشد 51 درصدی داشته امید دارید، گفت : «‌باید برنامه شهرداری را ببینیم. به این نکته توجه کنید که بالاخره شهرداری و شورای جدیدی بر سر کار آمده، این اولین بودجه‌ این شهرداری است و تبعا اولین بودجه شهرداری باید با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که دارند متفاوت باشد چون کار را به صورت جدی‌تر می‌خواهند شروع کنند. در واقع امسال شاید بیشتر در حوزه‌ بررسی، نگهداشت و برنامه‌ریزی برای آینده باشد.»

آخوندی اظهار امیدواری کرد که با توجه به برنامه‌هایی که شهرداری در حوزه تامین مالی دارد و طرح‌هایی که در حوزه شهرسازی دارند، خیلی دور از دسترس نیست که افزایشی را در سال اول در حوزه شهرسازی داشته باشیم. اما میزان آن را باید بررسی کنیم که می‌تواند واقعی یا نزدیک به واقعیت باشد.

وی افزود:‌ «امسال بحث‌های برون رفت از بحران کرونا را می‌توانیم داشته باشیم و وضعیت اقتصادی کشور هم ممکن است تغییراتی داشته باشد و روش‌های جدیدی هم که در حوزه مالی پیاده می‌شود در افزایش درآمدها تاثیرگذار خواهد بود. همه اینها را که کنار هم قرار دهیم، افزایش بودجه خارج از روند طبیعی نیست. این افزایش نسبت به اصلاحیه، افزایش 50 درصدی داشته و در اصل بودجه 15 تا 16 درصد بیشتر افزایش پیدا نکرده است. البته در جریان بررسی‌های شورا ممکن است به این نتیجه برسیم که این میزان افزایش زیاد است و سقف بودجه را کم کنیم اما هنوز بررسی‌ها شروع نشده و باید صبر کنیم تا جلسات تخصصی برگزار شود.»

آخوندی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص سخنان شهردار تهران درباره هتل‌سازی که از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده تابع ضوابط بلندمرتبه‌سازی نباشد و بارگذاری در 8 نقطه تهران که می‌تواند تاثیر مستقیم در کیفیت زندگی شهروندان تهرانی بگذارد، گفت:‌ «همه این حساسیت‌ها در شورای شهر تهران وجود دارد اما این سخنان شهردار فقط در حد گفته شفافی است و بودجه را تا بررسی نکنیم، نمی‌توانیم درخصوص آن اظهار نظر کنیم. اگر در بخشی خلاف قانون باشد شورا طبعا با کار خلاف قانون موافقت نمی‌کند اما در دو موردی که در صحن شورا بیان شد، باید از جزئیات برنامه‌ها اطلاع پیدا کنیم و تمام تلاش هم باید این باشد که همه چیز به نفع مردم باشد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: