• دوشنبه ٢٧ دی ١٤٠٠-١٣:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٦٠٥
زهرا شمس احسان مطرح کرد:

لزوم ورود شرکت آبفا به موضوع فاضلاب منطقه 22+عکس

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران یکی از مهم ترین مشکلات زیست محیطی منطقه ۲۲ را فقدان سیستم فاضلاب برشمرد و افزود: انتظار شهروندان و شهرداری این است که شرکت فاضلاب به شکل ویژه به این موضوع ورود پیدا کند و این مشکل را برطرف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس احسان رییس کمیته اجتماعی شورا در جریان بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا از منطقه ۲۲ گفت: موضوع رها شدن آب فاضلاب خانگی در معابر در فصل بهار و تابستان به دلیل شرایط گرمای هوا وضعیت نامطلوبتری به خود ایجاد می کند و این در حالی است که منطقه ۲۲ به عنوان قطب گردشگری تهران تعریف شده و این منطقه از کلانشهر پایتخت، از هوای پاک تری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است و انتظار شهروندان و شهرداری این است که شرکت فاضلاب به شکل ویژه به این موضوع ورود پیدا کند و این مشکل را برطرف کند.
شمس احسان گفت: شهرک مروارید واقع در منطقه 22 با شعار تبدیل شدن به یکی از مدرن ترین شهرک های ایران ، در اثر توافق با یکی از نهادها و دستگاه های حاکمیتی از محل 70 درصد سهم شهرداری شکل گرفته است، امروز با 59 بلوک مسکونی 20 الی 30 طبقه که بعضاً در فاصله ای کمتر از 6 متر از یکدیگر قرار گرفته اند تبدیل به یکی از فجایع شهرسازی کشور شده است. تاسف بارتر آنکه برای این پروژه که متشکل از برج های بلندمرتبه و متراکم بوده، شبکه معابر مصوب و ملاک عملی وجود ندارد.
رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: دانشگاه علامه طباطبایی هم مانند برخی دانشگاه های مادر دیگر در تهران، طی سال های اخیر در مسیر طرح توسعه رفته است. طرح توسعه دانشگاه ها بر اساس مصوبه اردیبهشت 98 شورایعالی شهرسازی و معماری باید منطبق با دستورالعمل وزارت علوم باشد و مبتنی بر طرح مشخص که در کمیسیون ماده 5 یا شورایعالی شهرسازی و معماری مصوب شده، باشد. اما متاسفانه در این محدوده هیچگونه طرح مصوبی در زمینه توسعه دانشگاه وجود ندارد و قبل از پیگیری سیر مراحل تعیین تکلیف طرح، تملکات تدریجی طی سال های گذشته صورت گرفته که امیدواریم با جدیت شهردار منطقه و همراهی معاونت شهرسازی و معماری از تداوم این رویکرد که منجر به کاهش ارزش سکونت در محله ارزشمند دهکده المپیک و زمینه شب مردگی ناشی از توسعه کاربری اداری در محدوده می شود، جلوگیری لازم به عمل آورده شود.
وی با اشاره به موضوع حمل و نقل در این منطقه نیز گفت: منطقه 22 از بُعد حمل و نقل عمومی مشکلات جدی دارد. این منطقه که کاربری هایی در مقیاس فراشهری و فرا منطقه ای زیادی در خود جای داده و به نوعی در حکم مرکز مجموعه شهری تهران(تهران و کرج) محسوب می شود، اخیرا با تصویب کریدور خطوط مترو جدید در شورای عالی ترافیک کشور، با گامی رو به جلو مواجه شده است. با رایزنی های صورت گرفته، سرمایه گذارانی نیز برای استارت خط جدید مترو در منطقه اعلام آمادگی کرده اند که ضروریست شهرداری این موضوع را با اولویت در دست اقدام قرار دهد. چون در صورت تداوم بی توجهی به موضوع حمل و نقل عمومی در سطح منطقه، بار ترافیکی سنگین و وحشتناکی بر شبکه معابر منطقه تحمیل خواهد شد که آلودگی، ترافیک و تبعات دیگری در پی خواهد داشت.
شمس احسان در ادامه افزود: انتظار داریم شهرداری منطقه با شناسایی محدوده های جرم خیز و فاقد روشنایی، با نهادهای متولی از جمله شرکت توزیع نیروی برق و نیروی انتظامی جهت تامین روشنایی و برقراری امنیت رایزنی کند.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: بسیاری از واحدهای مسکونی این منطقه در حال حاضر به دلیل پرداخت نکردن عوارض همچنان پایان کار خود را دریافت نکرده اند و مردمی که از این شرایط خسته هستند؛ امکان فروش ملک خود و انتقال به نقطه ای دیگر از شهر را ندارند. بعضی از انبوه سازان به دلیل تاخیر در تسویه حساب با شهرداری به منظور دریافت پایان کار مستلزم پرداخت جریمه هستند. به همین دلیل برای بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه 22 اسناد مالکیت صادر نشده است.
شمس احسان افزود: کمبود سرانه آموزشی در میان سایر کمبودها موضوعی است که بیش از هر چیز مردم را در این منطقه آزار می دهد. بیش از ۵۰ هزار سفر آموزشی از منطقه ۲۲ به منطقه ۵ به صورت روزانه انجام می‌شود. علاوه بر کمبود سرانه های آموزشی که منجر به هزینه تراشی برای خانواده ها جهت تامین سرویس مدرسه و نیز افت تحصیلی دانش آموزان به دلیل تراکم مدارس شده است، این منطقه اداره کل آموزش و پرورش ندارد.
لینک تصاویر: 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: