• سه شنبه ٢١ دی ١٤٠٠-١٥:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٥٥٦
رییس شورای اسلامی شهر تهران: 10-39

شهرداری حق دارد حق مردم شهر را بگیرد

ریس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های تابع قانون باید به تدریج به شهر آفتاب منتقل شود گفت: اگر بر خلاف قانون نمایشگاه های پر ازدحام در محل دائمی برگزار شود و یا نمایشگاه های کم ازدحام به طور هم زمان در این محل برگزار شود شهرداری این حق را دارد که جلوی برگزاری نمایشگاه را بگیرد چرا که شهرداری حق دارد حق مردم را بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در سی و نهمین جلسه شورا و در ادامه تذکر یکی از اعضای شورا در خصوص ساخت و ساز های غیر مجاز در نواحی و مناطق گفت: در ساخت و ساز های غیر مجاز تنها مردم نیستند که مقصر هستند بلکه مسئول شهرداری در ناحیه و منطقه هم مقصر است که تخلف در پیش چشمش و یا دور از چشم او روی داده است.
وی افزود: ما در دوره سوم شورا مصوبه ای در این زمینه داشتیم که در صورت بروز چنین تخلفاتی مسئولان شهرداری نیز باید منتظر عواقب سهل انگاری خود باشند چرا که یا از تخلف بی خبر بودند و یا اینکه چشمشان را روی تخلف بستند که در هر دو صورت مقصر هستند که البته مسئولان گفتند این موضوع در خود قانون ماده 100 موجود است.  بنابراین کسانی که تخلفی در منطقه و ناحیه شان صورت پذیرفته باید پاسخگو باشند.
چمران ادامه داد: کسی که در خیابان اصلی  دو طبقه اضافی می سازد و شهردار ناحیه متوجه نشود باید به حسابش رسیدگی شود. ما در دوره های قبل حتی به صورت حضوری در محل تخلف حاضر می شدیم تا طبقات اضافی از ساختمانی در خیابان بوکان که به صورت غیر مجاز ساخته شده بود تخریب شود ،چگونه می شود شهردار منطقه از این تخلف خبر نداشته باشد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه ها در محل دائمی و اینکه  برگزاری نمایشگاه ها در این محل باید تابع قانون باشد، ادامه داد: اینکه بیان می شود چون شرکت نمایشگاهی اقدام به برگزاری نمایشگاه می کند پس کارشان قانونی است و نباید نگاه چپ به آنها کرد حرف غیر منطقی است، طبق قانون در این محل باید نمایشگاه های کم ازدحام آن هم نه به طور همزمان برگزار شود و اینکه نمایشگاه پر ازدحام هم نباید در این محل برگزار شود را نیز هیات دولت هم تصویب کرده است.
وی ادامه داد: احترام شرکت نمایشگاهی بین المللی تهران سر جای خود اما ما نمی توانیم از حق مردم تهران بگذریم و در این راستا با وزیر صمت هم جلساتی را برگزار کردیم که برگزاری نمایشگاه ها به شهر آفتاب تقسیم شود و به تدریج به آنجا منتقل شود و اگر در محل دائمی نمایشگاه ها، نمایشگاه های پر ازدحام برگزار شود جلویش را خواهیم گرفت و شهرداری این حق را دارد که مطابق قانون جلوی برگزاری نمایشگاه های پر ازدحام یا نمایشگاه های کم ازدحام همزمان را بگیرد و این توانایی را هم شهرداری دارد و یکبار این کار را انجام داده است بنابراین شهرداری حق دارد حق مردم را بگیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: