• سه شنبه ٢١ دی ١٤٠٠-١٢:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٥٥١
مهدی اقرارایان: 5-39

سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای مردمی بدون مسئول بلاتکلیف است

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهرتهران نسبت به عدم تعیین مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در سی و نهمین جلسه طی تذکری اظهار داشت: شهردار تهران، با عنايت به اينكه مدير عامل سابق سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهاي مردمي به عنوان مامور در سازمان مذكور مشغول به خدمت بوده و پايانكار نامبرده در تاريخ 30/08/1400 اعلام و مشاراليه از تاريخ 01/09/1400 در وزارت  امور اقتصادي و دارايي مشغول به كار مي باشد. عليرغم صراحت تبصره 1 بند ه ماده 19 اساسنامه سازمان  مزبور در خصوص نحوه تعيين جانشين (در صورت تعليق، فوت، استعفا، حجر، خاتمه خدمت، و يا بركناري مديرعامل) حسب اعلام هيأت مديره يكي از مديران يا مسئولان سازمان با انتخاب رئيس شوراي سازمان وظايف مديرعامل را حداكثر به مدت دو ماه عهده دار خواهد شد. متاسفانه از آن تاريخ تا كنون اقدامي از سوي هيات مديره و رئيس شوراي سازمان در اين خصوص انجام نگرفته است.
وی با اشاره به استقلال شخصيت مالي و حقوقي سازمان مزبور و نظر به ماده 19 اساسنامه اين سازمان متن ماده واحده مذکور را قرائت کرد و افزود: «مديرعامل سازمان از افراد ذيصلاح كه علاوه بر داشتن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي با داشتن حداقل چهار سال سابقه اجرايي در امور شهرداري و تجربه در امور مربوط به سازمان براي خدمت تمام وقت از بين اعضاي انتخابي (اعم از اصلي يا علي‌البدل) هيئت مديره و يا خارج از سازمان (مشروط به داشتن شرايط فوق‌الذكر) با پيشنهاد شهردار و تصويب شورا براي مدت دو سال انتخاب و با حكم رئيس شورای سازمان منصوب مي‌شود.
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: انتصاب سرپرست بجز از طريق فرآيند فوق فاقد وجاهت قانوني است و اين امر مي بايست پس از طي مراحل مندرج در ماده فوق الاشاره انجام مي پذيرفت.
اقراریان تاکید کرد: مقتضي است با قيد فوريت به موضوع رسيدگي و نتيجه طي گزارشي جامع به شوراي اسلامي شهر، اعلام گردد.
وی ادامه داد: موارد فوق به عنوان تذکر به شهردار محترم تهران، جهت بررسی، اعلام نظر و ارائه گزارش تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: