• دوشنبه ٢٠ دی ١٤٠٠-١١:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٥٤٢
نادعلی:

ضرورت احیاء شاخص های هویتی در تهران/ مساجد هویت محلات را بیمه می کنند+عکس

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت احیاء شاخص های هویتی در تهران تاکید کرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی شهرستانکی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه پایانی بازدید از منطقه 13 شهرداری تهران که در سوله مدیریت بحران این منطقه برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم که همانطور که حضرت امام (ره) با تکیه به مردم جنگ را اداره کردند با ظرفیت های مردمی میتوان بسیاری از امور را در شهر سامان داد.
وی ادامه داد: می بایست مردم در کنار حاکمیت و حاکمیت در کنار مردم قرار گیرند تا سامان امور به درستی به انجام برسد. 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت اجتماعی شهرداری با تکیه به اسناد بالا دستی، بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه مهندسی کشور و رهنمودهای رهبری در سال های گذشته به یک نقشه راه یکسان در حوزه فرهنگی و اجتماعی رسیده اند، گفت: آنطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند متاسفانه تهران از نظر هویت با مشکل رو به رو است.
نادعلی تاکید کرد: تهران با رشد نامنظمی که در دوره های گذشته داشته عملا هویت خود را از دست داده و به جرات می توان گفت که نمی توان از ان به عنوان شهری مانند اصفهان یا مشهد یاد کرد.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امروز تهران نیازمند احیاء هویت است. ارکانی در تهران وجود دارند که هویت ساز هستند اما چون ما در مورد آنها کار نکردیم و حاکمیت به خاطر شدت مسائل و مشکلات در دیگر حوزه ها نسبت به آن  اقدامی را در دستور کار نداشته در این بخش خلاء هایی را مشاهده میکنیم. ما می بایست هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی را در تهران احیا کنیم تا یکبار دیگر سبک زندگی ایرانی اسلامی در شهر پیاده شود.
وی تاکید کرد: وقتی تلاش کنیم تا در زندگی فردی، اجتماعی و زیست همه جانبه خود سبک زندگی ایرانی اسلامی را پیاده کنیم عملا هویت در شهر شکل می گیرد. در راستای تحقق این موضوع توجه به دو موضوع خانواده و مسجد قابل تامل است که می توانند به عنوان راهبردهای موثر در این حوزه به ایفای نقش بپردازند.
نادعلی ادامه داد: خانواده اولین نها هویت ساز است و از طریق آن می توان سبک زندگی را در جامعه تغییر داد لذا اگر می خواهیم هویت در شهر تغییر کند در ابتدا می بایست به خانواده توجه داشته باشیم و در نکته دوم مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش میزان خدمات اجتماعی داشته باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: محله محوری یکی از نیازهای امروز فعالیت های فرهنگی در تهران است که در این زمینه مساجد می توانند پیشگام باشند و با این رویکرد هویت محل را بیمه کنند.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: منطقه 13 با برخورداری از بافت های متفاوتی از جمله وجود پادگان های نظامی، کارخانجات صنعتی و .... دارای شرایط خاصی است. به منظور بهبود وضعیت در این بخش می بایست همت کرد و اقدام به تغییر کاربری در این بافت را کلید زد و فضاهای باز شده را در اختیار کاربری فرهنگی اجتماعی قرار داد و با این رویکرد میزان سرانه فرهنگی اجتماعی منطقه را به نحو چشمگیری افزایش داد و از سوی دیگر معضلاتی همچون الودگی هوا که به دلیل فعالیت های صنعتی در این منطقه پدید می آید را از بین برد
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه شهردار تهران تعامل خوبی با دستگاه های نظامی و ستاد کل نیروهای مسلح دارند این پیشبینی می شود که به مانند دوره اقای قالیباف تفاهم نامه های مناسبی بین شهرداری و نیروهای مسلح ایجاد شود.
لینک تصاویر:

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: