• شنبه ١٨ دی ١٤٠٠-١٣:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٥٠٩
حبیب کاشانی با حضور در منطقه 7 :

اولویت بندی سرلوحه بودجه 1401 باشد/ بدنه شهرداری در همه دوران مایه افتخار مدیریت شهری بوده است

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در فصل بودجه بندی قرار داریم تصریح کرد: اولویت بندی سرلوحه بودجه 1401 باشد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در پی دیدارهای مردمی با حضور در منطقه 7 در جمع شهردار و معاونین منطقه با شهروندان دیدار کرد.
وی در ابتدا با اشاره به حضور شهردار منطقه در مناصب گوناگون مرتبط با مدیریت شهری، ادامه داد: خوشبختانه آقای آبادیان شهردار منطقه در مناصب قبلی خود نیز کارنامه موفقی داشتند و امیدواریم در این منطقه نیز موفق باشند.
خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه در فصل تدوین بودجه قرار داریم، افزود: آنچه در این ایام باید مد نظر قرار گیرد مشخص کردن کارهای اولویت دار در مناطق و محلات است. همانطور که می دانید با بودجه های کنونی اگر بخواهیم تمامی مشکلات و معضلات مردم را حل کنیم سالها به طول خواهد انجامید.
وی با یادآوری این نکته که در بودجه سال ۱۴۰۱ هم هیچ کمکی از خارج شهرداری نخواهیم داشت افزود: همچنانکه در بودجه پیشنهادی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی سهم شهرداری را بسیار کاهش یافته است. بنابراین تشخیص اولویت ها کاری بسیار حایز اهمیت است.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان ساخت: به عنوان مثال  ساخت یک خط مترو ۱۲۰۰میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و این در حالی است که در نظر گرفتن ۵۰ یا ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس  یعنی تنها ساخت چند متر خط مترو. از سوی دیگر تهران نیاز به ۲ هزار واگن دارد که هر واگن ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد به این معنا یعنی بیش از ۲هزار میلیارد تومان نیز برای تامین واگن باید تامین شود. همچنین در بخش اتوبوسرانی نیز تهران بیش از ۲ هزار اتوبوس فرسوده دارد و مدیریت شهری توانسته از قرارداد ۲۶۵ دستگاه اتوبوس که قرارداد منعقد کردیم تنها ۱۱۰ دستگاه وارد کنیم. این موارد نشان می دهد که شهرداری تنهاست و لذا شناخت اولویت ها در بودجه بندی بسیار مهم است.
کاشانی با بیان اینکه دولت ها در طول سالیان قبل مدام از پرداخت سهم شهرداری ها و مردم سر باز زده اند و در این میان تنها مردم و شهروندان بوده که ضرر کردند، افزود: می دانید که یک سوم از هزینه بلیط مترو بر عهده دولت ها بوده و این سهم در طول سالیان پرداخت نشده است. از سویی دیگر همکاران ما در شورای پنجم مصوباتی داشته اند که از حیث انتفاع خارج بوده و پر واضح است اداره شهر با این ضوابط امکان پذیر نباشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از طرفی دیگر بودجه سال  قبل غیر کارشناسی و کاملا سیاسی بسته شده و در حالی که در سالها قبل بودجه سالیانه با افزایشی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می کرد در سال ۱۴۰۰ بودجه به یکباره با افزایش ۸۰ درصدی مواجه شد.
کاشانی اظهار داشت: این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۰بالغ بر ۲۰۳۰۰ میلیارد تومان درآمد از حوزه شهرسازی پیش بینی شده یعنی از بودجه ۴۸ هزار میلیاردی شهرداری بیش از ۴۰درصد باید از حوزه شهر سازی محقق شود که در شرایط کنونی ساخت و ساز این انتظار محقق نخواهد شد. بنابراین این دلایل و نکاتی دیگر سبب شده تا بخشی از بودجه را کاهش دهیم تا شرایط تحقق آن را فراهم سازیم.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان ساخت:  بودجه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال قطعا" بطور کامل  محقق نمی شود که نشان از غیر واقعی بسته شدن بودجه دارد اما به بودجه سال ۱۴۰۱ امید داریم چرا که این بودجه را واقع بینانه خواهیم بست تا شرایط تحقق آن فراهم شود.
حبیب کاشانی در ادامه سخنان خود عملکرد بدنه شهرداری را از جمله نکات قابل توجه مدیریت شهری دانست که همواره مایه افتخار بوده است.
عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این نکته که در سال جاری ماه های طلایی بهار و تابستان که فصول ساخت و ساز است را به واسطه برگزاری انتخابات و تغییر مدیریت شهری از دست دادیم اما نا امید نیستیم، ادامه داد: چرا که به عملکرد بدنه شهرداری خوشبین و دلبسته ایم . بدنه شهرداری همان بدنه ای است بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، تونل توحید و نیایش و بزرگراه شهید صدر را ساخته و با اینکه ما این پروژه ها را افتتاح کردیم اما از یاد نمی بریم که این پروژه ها نتیجه زحمات و تلاش شبانه روز عزیزان در شهرداری بوده است پس مجدد می توان این تلاش را از بدنه شهرداری شاهد بود.
حبیب کاشانی خطاب به مدیران و کارکنان شهرداری اظهار داشت: ما باورمان است که می شود با شما کارهای بزرگ کرد.
بر همین اساس طرحی را تدوین کردیم که زین پس مدیران میانی و متخصص تنها از بدنه شهرداری انتخاب شوند و شرایط برای ارتقای بدنه فراهم شود.
 
به فضاسازی ها علیه شهردار در فضای مجازی توجه نکنید
کاشانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  شهردار تهران یک مدیر جهادی است که اراده انجام کارهای بسیاری را دارند و در همین مدت اندک سپری شده از مدیریت شهری جدید شاهد بوده ایم با چه همیتی کار می کنند، افزود:  با وجودی که در دوره قبل ساخت و ساز را قفل کردند. از طرفی هشدار زلزله می دهیم و شرایط و تسهیلاتی را برای مالکان فراهم نمی آوریم که املاک خود را نوسازی کنند و نتیجه  امر این می شود که سرمایه گذاران بخش مسکن در سایر حوزه ها سرمایه گذاری کنند. اما با این وجود شهردار تهران می خواهد کار کند.
این عضو شورا افزود: ما می بینم که در فضای مجازی نقل قول‌های فراوانی از شهردار تهران بیان می شود اما همه حقیقت را نمی گویند؛ اعلام می شود که آقای زاکانی بیان داشته شهرداری آمادگی ساخت مسکن دارد اما نمی گویند که شهردار بیان داشته که اگر وزارت مسکن طرحی در زمینه ساخت مسکن دارد بیاورد و شهرداری هم کمک خواهد کرد، می گویند شهردار تهران بیان داشته معتادان را جمع خواهد کرد اما نمی گویند شهردار تهران گفته شهرداری در کنار نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سازمان های ذی ربط آمادگی این کار را دارد. کما اینکه جمع کردن معتادان متجاهر از سطح شهر از بسیاری خسارت های مالی و اجتماعی جلوگیری خواهد کرد. امروز می بینیم وقتی این معتادین از سطح منطقه ۱۵ جمع آوری شد چه رضایتمندی در بین شهروندان ایجاد شده است.
وی افزود: شهرداران شهرها در امری مرسوم به هم دیگر کمک می کنند اما متاسفانه در فضای مجازی این موضوعات را گونه ای دیگر جلوه می دهند. این در حالی است که شهردار تهران در هیات دولت در حال تلاش شبانه روزی برای رفع گره های مدیریت شهری است.
کاشانی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری به این فضا سازی ها توجه نکنند، تاکید کرد: ما ۱۳۰۸ روز فرصت داریم و بدانیم این فرصت ها زود از دست می رود، فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست ندهیم و یادمان باشد در همه حال کرامت انسانی شهروندان را حفظ کنیم.
خزانه دار شوراری اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: دنیای امروز در حال قهرمان سازی دروغین است چون قهرمان واقعی ندارند . اما اینکه مردی پیدا می شود که  ۴۰ سال تنها به‌دنبال تامین امنیت هم میهنانش بوده بزرگ شدن بچه هایش را ندیده و ۴۰ سال به دنبال قاتل خود می گشته همچنان که در دست نوشته هایش آمده «ای مرگ ۴۰سال اینکه به دنبالت می گردم تا جان مرا بستانی اما من شفاعت تو را خواهم کرد» ، قرن ها شاید بگذرد و یک نفر مانند شهید سلیمانی پیدا شود. این قهرمانان واقعی هستند که باید نسل به نسل به عنوان الگو معرفی شوند. 
وی ادامه داد: شهید سلیمانی برای دشمنان یاس و ناامیدی و برای ما امید را تجلی کرده و در نظر داشته باشید اگر دنیا یک قاسم سلیمانی که ذره ای از شهید سلیمانی داشت چه ها که نمی کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: