• شنبه ١١ دی ١٤٠٠-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٥١
مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایلنا:

پارکینگ ساختمان پلاسکو باید تامین شود/ "ساخت طبقه اضافه" راه حل نوسازی بافت فرسوده نیست

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تامین پارکینگ برای ساختمان پلاسکو ضروری است و بنیاد مستضعفان باید تعهد خود را در این زمینه اجرا کند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران «مهدی عباسی» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تامین پارکینگ در ساختمان پلاسکو اظهار کرد: تامین پارکینگ برای ساختمان پلاسکو ضروری است و بنیاد مستضعفان باید تعهد خود را در این زمینه اجرا کند، چرا که قرار بود پارکینگ ساختمان را تامین کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری در زمینه تامین پارکینگ در این حد ضعیف عمل می‌کند که ساختمان‌های بزرگ به مرحله بهره برداری می‌رسند، اما پارکینگ آنها تامین نشده است، اظهار کرد: پلاسکو علاوه بر این تخلفات دیگری هم داشته است و آن تبدیل کردن انبار تجاری‌ها به ملک تجاری در طبقه زیرمین است. درست است که ساختمان پلاسکو ساحته شد و تعهدات بنیاد نیز در برابر صاحبان سرقفلی ها انجام شد، اما پروژه بی نقص اجرا نشد.

او ادامه داد: نقص‌هایی که با توجه به اینکه پروژه ساخته شده در خود پروژه نیز قابل رفع نیست. برای مثال پارکینگ یکی از الزامات پروژه‌ای با این ابعاد است و حالا که توسط مالک در ساختمان تامین نشده باید به صورت جایگزین در اطراف پروژه توسط مجری پروژه ایجاد شود.

عباسی تاکید کرد که پارکینگ پلاسکو باید تامین شود و ما به عنوان اعضای شورا پیگیری خواهیم کرد که پارکینگ ایجاد شود. شهرداری نیز موظف است که بنیاد را برای اجرای تعهدات خود پای کار بیاورد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره درخواست ساخت دو طبقه اضافه در مناطق جنوبی شهر تهران برای نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری تهران گفت: طبقه اضافه راه حل نوسازی بافت فرسوده نیست. باید خلاقیت داشته باشند و برنامه های جدید ارائه دهند. باید نظام اجرائی احیای بافت فرسوده را در گذشته آسیب شناسی کنند و از فرصت‌ها و نقاط مثبت استفاده و آن را تقویت کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تراکم جمعیتی در آینده معزل بافت فرسوده است و از هرچیزی که به کمبود سرانه و عدم ارائه خدمات باکیفیت در این مناطق منجر شود باید پرهیز کرد.

عباسی گفت: در نتیجه اگر با فرض اینکه اضافه طبقه‌ای قرار است در شهرداری تهران تعریف شود باید ببینیم آیا به مولفه های ذکر شده آسیب نمی‌زند؟ و اگر آسیب وارد کرد اضافه طبقه راه حل نیست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: