• چهارشنبه ٨ دی ١٤٠٠-١٠:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٣٦
عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

نیاز مترو به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار/ مذاکره با معاون اول رئیس‌جمهور

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آقای زاکانی این اطمینان و قول را دادند که بتوانند هم بودجه مناسب برای شهرداری تهران بگیرند و هم مطالبات شهرداری را پیگیری کنند. این وعده برجای خود باقی است و انشالله نهایت تلاش خود را خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران «سید جعفر تشکری هاشمی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اینکه دلایل بسیار متعددی در حادثه مترو تهران کرج مطرح شد، اظهار کرد: هم اکنون بحث فرسودگی و تامین قطعات را داریم که باید برای آن‌ها هزینه‌ها را تامین کنیم و این هزینه چه در داخل و چه از خارج کشور باید تامین شود. 
او ادامه داد: حدود ۳۰۰ کیلومتر مترو داریم که اگر اعتبار هر کیلومتر را هزار میلیارد حساب کنیم، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم. طبیعی است که سرمایه‌ای به این میزان نیازمند تعمیر، نگه داشت، نوسازی و رفع معایب است. 
تشکری هاشمی ادامه داد: موضوع دوم بحث نیروی انسانی است. آموزش، تداوم آموزش، نظارت، کنترل و غیره از موضوعاتی است که اگر یک سامانه بسیار عالی را دست کسی بدهید که نتواند به خوبی از آن نگهداری کند حادثه آفرین خواهد بود. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: بالعکس فردی که دلسوزانه و با تخصص لازم بر سر کاری است ممکن است حتی سیستم فرسوده را نیز به خوبی اداره کند. برای مثال در برخی از کشورهای اروپایی، سیستم مترو بسیار قدیمی است اما به خوبی از آن استفاده می‌کنند، چرا که قرار نیست یکبار مصرف باشد.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه باید به مساله نیروی انسانی توجه ویژه شود، افزود: هم نیروی انسانی و هم تامین تجهیزات باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. اینکه قطعات وارداتی باشد اگر منابع برای آن تامین شود هیچ مشکلی برای این موضوع نخواهد بود. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به اینکه بودجه حوزه حمل و نقل  که با کمترین میزان ارائه شد، اظهار کرد: آقای زاکانی این اطمینان و قول را دادند که بتوانند هم بودجه مناسب برای شهرداری تهران بگیرند و هم مطالبات شهرداری را پیگیری کنند. این وعده برجای خود باقی است و انشالله نهایت تلاش خود را خواهند کرد. 
او ادامه داد: توقع ما از ایشان همین است. قولی است که داده‌اند و باید نهایت اهتمام را برای این موضوع به خرج دهند. اما به موازات این موضوع اعضای شورا و مهندس چمران با کمیسیون‌های مجلس نیز وارد گفت و گو می‌شوند و انشالله از ظرفیت مجلس برای اصلاح بودجه استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه در شورای شهر نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم. 
تشکری هاشمی تاکید کرد: شورای شهر قرار نیست که این منابع را نادیده بگیرد و حتما منابع لازم را شورا تخصیص خواهد داد. 
او در پاسخ به این سوال که پس از حادثه مترو از سوی دولت پیشنهادی برای ارتقای شرایط مترو از جمله تامین قطعات و تجهیزات و خرید واگن ارائه نشد؟  اظهار کرد: اینها موضوعاتی است که هم خودمان پیگیری کردیم و هم دولت به خوبی آن را می‌داند. بر همین اساس نیز جلساتی با معاون اول رئیس جمهور توسط شهرداری تهران و ریاست شورا برگزار شده است و امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد. 
تشکری هاشمی تاکید کرد: البته در مجلس و شورا این موضوعات را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد. از آنحایی که دولت لایحه را به مجلس ارائه داده است باید همکاری کنند که در زمان تصویب اعداد وارقام خوبی را از مجلس بگیریم. دولت فعلا هیچ تغییری در بودجه خود تا این لحظه نداده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: