• سه شنبه ٧ دی ١٤٠٠-١٤:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٢٨
اقراریان تاکید کرد: 8-35

تجدید نظر در الگوی درجا سازی و تجمیع املاک ریز دانه

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پس از استماع گزارشی از منطقه 9 در صحن شورا گفت: الگوی درجاسازی و تجمیع املاک ریزدانه یک الگوی شکست خورده است بنابراین مدیریت شهری باید در اسرع وقت برای تغییر این الگوی ساخت و ساز تجدید کند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، در سی و پنجمین جلسه علنی شورا، مهدی اقراریان  پس از استماع گزارشی از منطقه 9 در صحن شورا طی تذکری در خصوص بافت فرسوده گفت: الگو و مدل درجاسازی و تجمیع املاک ریزدانه در قواره‏های 150 تا 200 متر یک الگوی شکست خورده است و این درحالیست که می‏توان الگوهای مختلفی که جواب داده است را در شهرهای مختلف جهان مشاهده کرد.  

وی افزود: از مجموعه شهرداری و معاونت مربوطه تقاضا دارم که به صورت عاجل در موضوع بافت فرسوده تدبیر کنند. عمر مردم در این بافت فرسوده می‏گذرد و بعضا نسل‏ها در این بافت می‏آیند و میروند و در شرایط سختی زندگی میکنند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا اظهار داشت: تغییر بافت اجتماعی این منطقه به نفع مهاجران تبعات بلندمدت زیادی دارد. اگر نتوانیم مشکلات بافت فرسوده را حل کنیم، مردم ناامید شده و منطقه را ترک می‏کنند و جای ایشان را مهاجرین می‏گیرند و این مهاجرتها هویت محله‏ای تهران را تهدید میکند.

وی تاکید کرد: درجاسازی و تبدیل چندپلاک به یک ساختمان صرفا پاک کردن صورت مسئله است و چیزی را عوض نمیکند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: