• يکشنبه ٥ دی ١٤٠٠-٢٠:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤١٤
میثم مظفر:

منطقه ۱۸ با سرمایه های بالقوه و بانک زمین فراوان، محروم ترین منطقه تهران است

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان هفدهمین رویداد "طرح رصد" که در منطقه ۱۸ برگزار شد این منطقه را با وجود سرمایه های بالقوه جز مناطق محروم شهر تهران دانست و بر توجه ویژه مدیریت شهری در روند توسعه آن تاکید کرد.

 
به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفدهمین رویداد "طرح رصد" در نشست تخصصی نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه ۱۸ گفت: وجود زمین های بایر رها شده، نقاط بی دفاع شهری متعدد و بیشماری را رقم زده که علاوه بر ایجاد آسیب های اجتماعی، از منظر شهری نیز وضعیت نامناسب و عقب مانده ای را جلوه می دهد و با بازنگری در طرح تفصیلی منطقه و تغییر پهنه ها و کاربری ها می بایست اقدامات محرک توسعه را رقم زد. برای توسعه و پیشرفت منطقه می بایست در حوزه اقتصاد شهری، بدنبال احیای ظرفیت ها بود تا تحول رقم بخورد.
مظفر تاکید کرد: پروژه های مهم عمرانی منطقه مانند؛ تکمیل انتهای اتوبان بروجردی که ۱۲ سال رها شده، بلوار ۴۵ متری بهار، باغ راه حضرت زهرا(س) که بسیار زمانبر و فرسایشی شده، نیازمند حمایت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و اولویت دادن به این منطقه کم برخوردار  است.
مظفر با اشاره به بازدید میدانی از شن چاله عظیم خلیج فارس مجاور رودخانه کن با مساحت ۴۰۰ هکتار و به عمق ۱۱۰ متر گفت: باید با یک کاربری جدید تبدیل به فرصتی برای مدیریت شهری شود. برای تعریف کاربری آن ایده های مختلفی وجود دارد که نیازمند کار فنی و مطالعاتی دقیقی است.
وی ادامه داد: همه بخش ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران باید در منطقه ۱۸ با نگاه عدالت محوری و توجه به ضرورت تحول و پیشرفت در این منطقه کم برخوردار و ذی حق ، پروژه ای در جهت وظایف خود و رفاه شهروندان منطقه تعریف نمایند. فرض مثال ، منطقه فاقد فروشگاه شهروند است درحالیکه زمین فراوان برای این امر در دل محلات منطقه وجود دارد.
عضو شورای شهر تهران وجود بازار آهن آلات در محله مسکونی شادآباد را باعث ایجاد عوارض بسیار زیادی از منظر شهری و زیست پذیری شهروندی دانست و تاکید کرد برای حل این مشکل دیرینه باید طرحی نو در میان مدت و ساماندهی فوری در کوتاه مدت در دستور کار قرار گیرد.
مظفر ادامه داد: منطقه ۱۸ از منظر زیباسازی کالبدی بسیار عقب مانده و باید نشاط شهروندی و زیبایی منظر شهری به ایستگاه این منطقه برسد.
تکمیل شبکه فاضلاب شهری در منطقه ۱۸ که ۶۵ درصد آن اجرا نشده، از اولویت های کلیدی منطقه و محلات آن است.
در این رویداد ۲۸۴ چالش در سطح محلات منطقه ۱۸ احصاء شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: