• چهارشنبه ١ دی ١٤٠٠-٢٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٣٨٧
در شانزدهمین رویداد “طرح رصد” مطرح شد:

چالش فراگیر در منطقه ۲۲، عقب ماندگی اجرای شبکه فاضلاب شهری است

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در شانزدهمین رویداد “طرح رصد” در منطقه ۲۲ ضمن بازدید از محلات این منطقه در کارگاه تخصصی طرح رصد ، باحضور نخبگان ، معتمدین و دبیران شورایاری محلات به بررسی مسائل و نیازهای شهری در محلات ۱۲گانه منطقه ۲۲ پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در شانزدهمین رویداد “طرح رصد” در منطقه ۲۲ ضمن بازدید از محلات گلستان، شهید باقری، دهکده المپیک، شهرک نمونه ، شهرک الهیه ، مروارید شهر، چیتگر، پروژه دوگاز شهید خرازی، پروژه زیرگذر کوهک ، سرای محله هوانیروز و ... در کارگاه تخصصی طرح رصد ، باحضور نخبگان ، معتمدین و دبیران شورایاری محلات به بررسی مسائل و نیازهای شهری در محلات ۱۲گانه منطقه ۲۲ پرداختند.
در این رویداد بیش از ۱۲۰ چالش در محلات منطقه احصاء شد.
میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در این رویداد گفت: منطقه ۲۲ منطقه ای در حال توسعه و تکمیل است و جمعیت پذیری آن با سرعت زیادی رو به افزایش است. در طرح تفصیلی در افق ۱۴۰۵ جمعیت این منطقه دو برابر وضع فعلی پیش بینی شده اما زیرساخت های شهری برای وضع کنونی نیز ، بسیار عقب مانده و برخی محلات منطقه از حداقل های کیفیت کالبدی و زیرساخت شهری برخوردار نیست و ما با کوچه های متعدد خاکی و زمین های متعدد بی دفاع شهری و پروژه های رها شده مواجه هستیم. فاضلاب شهری بعضا در انهار منطقه جاری می شود.
وی تاکید کرد: چالش فراگیر منطقه ، عقب ماندگی در شبکه فاضلاب شهری است . از ۲۳۲ کیلومتر طرح فاضلاب ، صرفا۶۲ کیلومتر اجرا شده و فاضلاب منازل بعضا در فضای شهر تخلیه می شود و بوی تعفن و شرایط زیست محیطی بسیار نامناسبی را ایجاد نموده است. اجرای ۴ تصفیه خانه لوکال مورد نیاز محلات است.
مظفر ادامه داد: منطقه بشدت دچار کمبود زیرساخت های حمل و نقل عمومی است و باتوجه به عدم پراکنش متوازن جمعیت درسطح منطقه ، مطالعات و برنامه ریزی ترافیکی و دسترسی به مودهای حمل و نقلی منطقه دارای مختصات متفاوتی است و باید کار ویژه ای در این خصوص در منطقه انجام شود.  اجرا و بهره برداری از خط ۱۰ مترو تا حدود زیادی می تواند زیرساخت حمل و نقل عمومی منطقه را ارتقاء دهد. توسعه و اصلاح شبکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی و به ویژه بکارگیری ون و میدل باس در منطقه مورد نیاز است.
عضو شورا افزود: برج های و پروژه های مسکونی و تجاری رها شده در منطقه ۲۲ ، فضاهای بی دفاع شهری زیادی را ایجاد نموده و اتخاذ راهکارهای قانونی جهت برخورد با این عارضه در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.
اجرای چند پروژه دسترسی محلی ، زیرگذرها و پل های روگذر در نسیم ۱۶ و دسترسی محله کوهک به بزرگراه آزادگان شمال ، دوربرگردان و دسترسی برای ساکنین شرق خیابان اردستانی به سمت غرب ، اجرای رمپ و لوپ های دسترسی شهید همدانی-کاج که موجب کاهش ۱۸ کیلومتری دسترسی شهرواندان می شود ، از اولویت های عمرانی منطقه است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: