• چهارشنبه ١ دی ١٤٠٠-١٣:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٣٨٢
بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پلاسکو قبل از دریافت تاییدیه ایمنی اجازه آغاز به کار ندارد

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان پلاسکو در فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی قراردارد و هنوز تاییدیه نهایی را دریافت نکرده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی بابایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاییدیه ایمنی ساختمان جدید پلاسکو، گفت: طبق آخرین اطلاعی که از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گرفته شد، مدیران ساختمان پلاسکو در حال انجام فرآیند تاییدیه ایمنی هستند و درحال حاضر تاییدیه ایمنی نهایی صادر نشده است.
وی افزود: بر اساس تفاهم صورت گرفته با بنیاد مستضعفان برای جلوگیری از هرگونه حادثه، قبل از دریافت تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی امکان بهره برداری و آغاز به کار ساختمان جدید پلاسکو وجود ندارد و در حال حاضر فقط ساختمان قدیمی این پاساژ در حال فعالیت است.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورتی که ساختمان جدید پلاسکو بدون تاییدیه ایمنی آغاز به کار کند، قطعا با واکنش جدی شورای شهر روبرو خواهش شد، زیرا اجازه نمی‌دهیم بار دیگر حادثه تلخ ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشانان عزیز شد، تکرار شود.
ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۴۱ در تهران گشایش یافت و به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید و فروش پوشاک در تهران به شمار می‌رفت. پس از حادثه تلخ آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در دی‌ماه سال ۹۵ که منجر به شهید شدن ۱۶ نفر از آتش‌نشانان شد، در سال ۹۷ پروژه ساخت پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان به‌عنوان متولی این پروژه با رویکرد اتمام آن تا سال ۱۴۰۰ کلید خورد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: