• دوشنبه ٢٩ آذر ١٤٠٠-١١:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٣٦٢
در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

پاسخ به چرایی عدم درج حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت/ بی‌پاسخ ماندن درخواست شورا برای ارائه آمار قراردادها در دوره فعلی

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: محرمانگی گزارش‌ها باید مرور شود که هر گزارشی محرمانه قلمداد نشود و بر اساس آن در سامانه بارگذاری نشود.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اینکه  حقوق مدیران و قراردادها در دوره فعلی در سامانه شفافیت هنوز بارگذاری نشده است و این نگرانی وجود دارد که شهرداری تمایلی به بارگذاری اطلاعات در این سامانه نداشته باشد، اظهار کرد: این مساله کاملا درست است. در موضوعات مربوط به شفافیت معمولا دستگاه‌های اجرائی مقاومت می‌کنند. 

او ادامه داد: با رفتن شورای پنجم، فاوای شهرداری از این فرصت استفاده کرده و این کار را انجام نداده است. به این مساله اعتراض کردم و تذکر دادم و پاسخ آن این بود که قرار است به روز شود. 

صادقی با تاکید بر اینکه مجموعه جدید این موضوع را در اولویت‌های اصلی خود را قرار داده‌اند، ادامه داد: تاکید شورای ششم نیز بر این است که آن چیزی را که مردم باید بدانند در سامانه بارگذاری شود و مطلع شوند و بدانند چه هزینه‌هایی برای شهر انجام می‌شود و خروجی آن به چه صورت است. 

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در دوره ششم چه تعداد قرارداد بسته شده است؟ اظهار کرد: از شهرداری آمار خواستم، اما هنوز گزارشی به من داده نشده است. 

احمد صادقی درباره علت آن گفت: نمی‌دانم. باید پیگیری شود سامانه‌های موجود چقدر هزینه و چقدر کارایی داشته‌اند و اثربخش بوده‌اند، اما تا به امروز هرچه که از سازمان فاوا درخواست کردم امتناع کردند. 

او با تاکید بر اینکه سامانه شفافیت توسعه پیدا می‌کند و ساختارمند و ضابطه‌مند می‌شود، افزود: با توجه به اینکه سامانه شفافیت بحث جدیدی است، باید تجدیدنظر کنیم و ببینیم چه اطلاعاتی به درد مردم می‌خورد. 

صادقی ادامه داد: نحوه دسترسی مردم به این اطلاعات باید مشخص شود. محرمانگی گزارش‌ها باید مرور شود که هر گزارشی محرمانه قلمداد نشود و بر اساس آن در سامانه بارگذاری نشود. گزارش‌هایی که محرمانه باشد نیز به صورت عادی مطرح نشود. این موارد باید یکبار دیگر مرور شود و کمیته هوشمندسازی و شفافیت انها را مشخص و ابلاغ کند. 

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در واکنش به اینکه در محرمانه تلقی کردن گزارش‌ها گاها اغراق می‌شود،گفت: تنها چیزهایی که قانون مشخص کرده باید محرمانه تلقی شود. برای مثال افشای مشخصات احوالی اشخاص نباید صورت گیرد و نه آن چیزی که خوشمان بیاید و به سلیقه رئیس سازمان و یا مقامی روی آن تاکید شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: