• دوشنبه ٢٢ آذر ١٤٠٠-١٤:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٩٠
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

تلاش برای افزایش سهم شهرداری‌ها از بودجه ملی؛ دولت بدهی‌های خود را درقالب تهاتر پرداخت کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از رایزنی با مجلس برای افزایش سهم شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران محمد آخوندی در گفت‌وگو با پانا درخصوص کاهش سهم شهرداری‌ها از لایحه بودجه 1401 کشور با وجود تلاش‌های شورا و شهردار تهران گفت:‌ «من هنوز لایحه بودجه را مطالعه نکرده‌ام اما به طور کلی دولت باید به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های کلانشهرها و به‌ویژه تهران توجه داشته باشد.»
 
وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های شهر تهران گفت: «مدیریت شهری تهران مطالباتی دارد که باید در ایام بررسی و تصویب بودجه باید تلاش کنیم به این نیازها از جمله مشکلات ترافیک و آلودگی هوا رسیدگی شود. مسئولان دولتی، خود هم در همین تهران با این مشکلات روبه‌رو هستند و بنابراین باید برای حل آن کمک کنند.»
 
آخوندی با بیان اینکه اگر همه انتظارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 محقق نشد، گام بعدی توجه نمایندگان مجلس است، گفت: «نمایندگان مجلس هم نماینده‌ همین مردم هستند و آنها هم باید این مشکلات را پیگیری کنند. من فکر می‌کنم قدم بعدی رایزنی‌‌هایی است که باید با مجلس انجام دهیم که آنها بتوانند بیشتر به حقوق شهرداری‌ها توجه کنند و تغییرات لازم را پیشنهاد بدهند.»
 
وی با اشاره به اینکه شرایط شهرهای کوچک و کلان‌شهرها متفاوت است و کسانی که بودجه را تدوین می‌کنند باید شرایط متفاوت کلان‌شهرها به ویژه تهران را در نظر داشته باشند، گفت:‌ «وضعیت ترافیک، آلودگی هوا، ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و... که هم دولت و مجلس باید توجهی ویژه‌ای به آن داشته باشند.»
 
آخوندی درخصوص پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران گفت:‌ «در بخش بدهی‌ها شهرداری برنامه‌هایی دارد و دولت هم باید تعامل کند؛ این حق مردم شهر تهران است و به نظرم باید کمک کند که این بدهی‌ها با برخی از بدهی‌های بانکی تهاتر شود که شهرداری مقداری بتواند نفس بکشد و برای سال بعد برنامه‌ریزی کند.»
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شوری شهر تهران در پاسخ به این پرسش که روز گذشته رئیس‌جمهوری از جذب نیروی انسانی در شهرداری‌ها به روش بده بستانی انتقاد کرده بودند که باعث شده بخش زیادی از درآمدهای شهرداری‌ها صرف پرداخت حقوق و دستمزد شود و در مثال این چالش به معرفی نیروی انسانی توسط اعضای شوراهای شهر اشاره کرد، گفت: «من صحبت‌های آقای رئیسی را نشنیدم و حتما ایشان با مطالعه و بررسی این صحبت‌ها را کردند اما در مورد تهران ما مخالف ورود نیرو هستیم. من یک بار هم در شورا تذکری دادم وقتی ما نیروهای متخصص، توانمند و با تجربه در شهرداری داریم، چه نیازی است که از بیرون از مجموعه آدم بیاوریم یا مامور کنیم. به جز در یک موارد خاصی که بالاخره آن اختیار شهرداری است. تاکنون گزارشی مبنی‌ بر ورود نیروی بی‌ضابطه به شهرداری را من دریافت نکردم اما حتما ما در کمیسیون و کمیته منابع انسانی از دوستان می‌خواهیم که این موضوع را بررسی کنند. ما هم مخالف هستیم یعنی اگر نیرو در شهرداری وجود دارد ما باید بتوانیم از نیروی موجود و از تخصصشان درست استفاده کنیم و نباید دنبال این باشیم که نیرو بیاوریم.»
 
آخوندی تاکید کرد:‌ «یک اصل در بودجه سال بعد در شهرداری مورد توجه است و آن کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش درآمدهاست. یکی از بحث‌های اصلی کاهش هزینه‌ها همین ساماندهی نیروی انسانی است. نه این که ما بگوییم نیروی انسانی از شهرداری بیرون برود اما بحثمان استفاده بهینه و درست است چون بعضی وقت‌ها واقعا نیروی متخصص داریم ولی از او درست استفاده نمی‌کنیم و در جایگاه خودش از او استفاده نمی‌کنیم که این هم به‌نوعی هرز رفتن منابع است.»
 
وی درخصوص اینکه چرا کمیسیون مریوط به گزارشگران فساد در شورای شهر تشکیل نمی‌شود، گفت:‌ «به نظرم این سوال را از آقای چمران بپرسید. ما هم مطالبه می‌کنیم.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: