• يکشنبه ٢١ آذر ١٤٠٠-١٠:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٧٠
مهدی پیرهادی در نطق پیش از دستور مطرح کرد: 30-2

خطرات ناشی از شن چاله ها در منطقه ۱۸/ پروژه های ناتمام نهادها در مناطق مختلف تهران معضلاتی را ایجاد کرده است

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران طی نطقی اظهار داشت: نهادها و دستگاه های مختلف دارای املاک و مستغلات در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران می باشند که عدم پیگیری پروژه های ناتمام آن ها در سطح مناطق سبب ایجاد معضلاتی شده است .

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان سی امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از منطقه ۱۸ شهرداری تهران، در این خصوص گزارشی ارایه کرد.
 
وی گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات منطقه ۱۸ شهر تهران، دارای ۴۴۴۸۸۶ نفر جمعیت، معادل ۱۳۰۴۰۵ خانوار است و وسعت منطقه ۸۸.۱۸ کیلومتر مربع می باشد که از آن  ۳۷.۸۸ کیلومتر مربع داخل محدوده شهری و ۵۰.۳ کیلومتر مربع در حریم شهر تهران واقع شده است.
 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اطهار داشت: این منطقه در مجموع دارای ٧ ناحیه كه ٥ ناحيه داخل محدوده و ٢ ناحیه خارج محدوده و ۱۸ محله می باشد و این منطقه از نظر جمعیتی در رتبه ششم شهر تهران قرار دارد.
 
پیرهادی ادامه داد: این منطقه از شمال به منطقه ۱۹ و ۲۱، از غرب به محدوده شهریار و شهر قدس، از جنوب به منطقه ۱۹ و چاردانگه و از شرق به منطقه ۱۷ و ۱۹ محدود می باشد.
 
وی افزود: محلات ولیعصرشمالی، بهداشت، تولید دارو، فردوس، ولیعصر جنوبی، صادقیه ، شهید رجایی، صاحب الزمان(عج)، یافت آباد شمالی،یافت آباد جنوبی، امام خمینی(ره)، شمس آباد، شادآباد، سعید آباد، هفده شهریور، خلیج فارس شمالی، خلیج فارس جنوبی، نوروزآباد در این منطقه واقع شده است.
 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات مشترک نواحی منطقه اظهار داشت: بازنگری در طرح تفضیلی(بافت های فرسوده محله)، وجود سطل زباله های فرسوده و قدیمی، آسفالت نامناسب، رسیدگی به طرح عقب نشینی املاک، مشکل روشنایی در بوستان های محلات، مشکلات زیباسازی سطح شهری در محلات، عدم ترمیم و اصلاح نهر آب‌های موجود، از مشکلات این منطقه است.
 
وی گفت: همچنین محله تولید دارو ۱۳۲ شهید دارد که ۲ نفر از آنان شهید ترور هستند و قول افتتاح این مقبره تا اسفند ماه از شهردار منطقه گرفته شده است.
 
پیرهادی افزود: توقف تکمیل باغ راه حضرت فاطمه(س) محله تولید دارو از دیگر مشکلات این منطقه می باشد.
 
وی با اشاره به مشکلات درمانگاه معلم در محله فردوس گفت: این درمانگاه ۶۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و این پروژه با تغییر کاربری ساختمان سابق کاوشکده معلم در حال احداث می باشد که پروژه به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی جهت ادامه اجرای پروژه متوقف شده است.
 
مهدی پیرهادی در ادامه با اشاره به بازدید از بوستان مدافعان سلامت محله امام خمینی(ره) نیز افزود: جنب این بوستان گودی  می باشد که متعلق به بنیاد شهید می‌باشد و مساله روشنایی بوستان نیز مشکلاتی دارد .
 
وی ادامه داد: در جنب این بوستان نیز چند تا سازه اسکلت بتنی متعلق به بانک شهر می باشد که بيش از ١٠ سال نیمه ساخته رها گشته است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره  بازارآهن شادآباد محله فردوس و امام خمینی(ره) افزود:  دپوی آهن آلات و کارگاه های آهن نزدیک بافت شهری و بافت فرسوده از جمله مواردی مشهود در این محدوده است.
 
وی، کندی اجرای پروژه شهید بروجردی محله سعید آباد را از دیگر مشکلات منطقه دانست و افزود: پروژه شامل دو قطعه؛ قطعه شماره ۱ حد فاصل میدان جانبازان تا اتوبان تهران ساوه به طول ۳٫۷ کیلومتر و قطعه شماره ۲ حد فاصل خیابان بهار تا میدان جانبازان بطول یک کیلومتر است که در حال حاضر قطعه ۱ در حدود ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
پیرهادی، وجود شن چاله مجاور رودخانه کن را از دیگر موارد مورد توجه در منطقه ۱۸ عنوان کرد و افزود: منطقه ای به وسعت ۲۹۱ هکتار در موقعیت مابین رودخانه کن، جنوب بزرگراه فتح، غرب بزرگراه شهید بروجردی، شمال بزرگراه آزادگان به دلیل فعالیت استحصال معادن شن و ماسه تبدیل به شن چاله ای به عمق متغیر بین ٥٠ تا ٩٠ متری شده است.
 
وی گفت: بر اساس اطلاعات موجود، خطرات ناشی از وجود این شن چاله در سه حوزه قابل دسته بندی است؛ خطرات ناشی از تجاوز گود به حریم و بستر رودخانه کن و احتمال وقوع رانش گسترده در محدوده ای به شعاع حداقل ١٠٠ متر در صورت وقوع سیلابهای با دوره بازگشت ١٠٠ ساله و بالاتر در محدوده موردنظر که خطر بالقوه ای برای محدوده بزرگراه فتح و راه اهن تهران جنوب می باشد.
 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: خطرات ناشی از گودبرداری عمیق پایدارسازی نشده برای محدوده مسکونی غرب گود موردنظر (که فاصله ای کمتر از ١٥ متر با گود دارند) خطرات ناشی از گودبرداری عمیق پایدارسازی نشده در ضلع جنوبی گود موردنظر برای باند کندروی بزرگراه شهید بروجردی و پل های تقاطعی بزرگراه با رودخانه کن، مشهود است.
 
وی با اشاره به بازدید از گاراژ نوجوانی محله صاحب الزمان(عج) به مساحت ٥٦٢٥٠ متر مربع ، احتمال بروز حریق و آتش سوزی،  آسیب های اجتماعی، مزاحمت های صوتی برای مالکان شهرک های مجاور، ایجاد نابسامانی در چهره شهر را از مشکلات این گاراژ دانست.
 
عضو ششمین دوره شورای شهر تهران افزود: همچنین مشکل اصلی فاضلاب شهری منطقه سکونت گاه های غیررسمی(غیرمجاز) می باشد  که مجموعا  ۶۵ درصد منطقه فاقد اگو می باشد.
 
پیرهادی همچنین ادامه داد: بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی کودکان حکیم در این منطقه  اتمام يافته كه متاسفانه جهت استفاده مردم هنوز افتتاح نشده لذا از وزير محترم بهداشت تقاضا دارم در اسرع وقت نسبت به افتتاح آن اقدام نمايند.
 
مهدی پیرهادی اظهار داشت: در بازدید از منطقه ۱۸ با خانواده شهید غلامپور، خانواده شهید مدافع حرم سيد مصطفي موسوي و ائمه جماعت و فرمانده بسیج منطقه دیداری داشته است.
 
وی با ارایه پیشنهاداتی برای رفع مشکلات اظهار داشت: در صورت تحقق درآمدهای پیش بینی شده شهرداری، مناطق کم برخوردار بتوانند تا سقف ۵۰ درصد از درآمد مازاد حاصله را صرف تکمیل زیرساخت نمایند.
 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین   ضروری است ساز و کار منسجمی برای رفع مشاغل و صنایع مزاحم و تعیین ضمانت اجرایی آرای بند ۲۰ سنواتی و در صورت لزوم اخذ دستور قضایی در بازه زمانی معینی انجام پذیرد.
 
پیرهادی ادامه داد:نهادها و دستگاه های مختلف دارای املاک و مستغلات در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران می باشند که عدم پیگیری پروژه های ناتمام آن ها در سطح مناطق سبب ایجاد معضلاتی شده است .
 
عضو شورای تهران تاکید کرد: ضروری است با ایجاد فرایند منسجم و مشخص نسبت به حل و فصل این مشکلات و تعیین تکلیف پروژه ها اقدام جدی بعمل آید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: