• شنبه ٢٠ آذر ١٤٠٠-٠٩:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٦٤
نرگس معدنی پور

پرستاران شاگردان مکتب حضرت زینب (س) هستند

«پرستار» همراه صبور روزهای سخت، پردرد و رنج آلود است تا شمع زندگی فروزان باقی بماند. پرستار را باید شاگرد مکتبی دانست که پرچمدارش حضرت زينب كبری(س) اسوه صبر، بردباری و پيام آور كربلا است. ایشان با پرستاری از امام زمانشان حضرت زین العابدین (ع) و رسیدگی به مصیبت دیدگان کربلا مفهومی جدید از پرستار و پرستاری را رونمایی کردند که آمیخته با عشق، ایمان و از خودگذشتگی بود.

امروز پرستاران سربازان خط مقدم نظام سلامت کشور هستند که در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا تعداد زیادی شهید تقدیم کردند. نقش این فرشتگان نجات در دوران اپیدمی بیماری در کشور چنان مهم بود که رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) در وصف پرستاران فرمودند: «پرستارهای ما در بیمارستان‌ها، از خودشان فعّالیّت هایی را نشان دادند که حقیقتاً اینها مایه‌ی اعجاب انسان میشود. خود پرستاری یک کار دشواری است، کار پُراضطرابی است؛ حالا اگر چنانچه بر این دشواری و بر این اضطراب، این هم اضافه شد که خطر واگیری وجود دارد، خطر ابتلا وجود دارد، این خیلی کار را دشوارتر میکند.  پرستاران عزیز ما، انصافاً کار بزرگی را در این مدّت به ثبت رساندند.»

در چنین روز گرامی که مزین به ولادت حضرت زینب (س) می باشد و روز پرستار نام گرفته است، فرصت را مغتنم شمرده  به تمام پرستاران گرانقدر تبریک عرض می کنم و از خداوند منان برای کارکنان نظام سلامت کشور و خصوصا پرستاران عزیز آرزوی سلامتی دارم.

*رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: