• شنبه ١٣ آذر ١٤٠٠-١٠:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٢٦
میثم مظفر:

انتظار داریم حقوق حمایتی شهرداری های کشور در بودجه 1401 حفظ شود

نایب رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران با مثبت خواندن افزایش سهم پایتخت در مالیات بر ارزش افروده از سه به چهار درصد، تاکید کرد: از دولت و شخص رییس جمهور اصلاح و درج حقوق حمایتی شهردارای های کشور را در بودجه 1401 انتظار داریم.

میثم مظفر نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به حذف ردیف های حمایتی از شهرداری های کشور در بودجه پیشنهادی 1401  سازمان برنامه و بودجه به هیات دولت، اظهار داشت: هرسال ذیل لایحه بودجه کل کشور تبصره ها و ردیف هایی برای حمایت از مدیریت شهری  در نظر گرفته میشد، متاسفانه در تنظیم بودجه 1401 کل کشور سازمان برنامه و بودجه هیچ توجهی به مدیریت شهری نداشته و به نوعی تمامی این مواد حماحیتی را حذف کرده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران حذف سرفصل های مرتبط با توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله مهمترین این مواد حذف شده خواند.

میثم مظفر ادامه داد: حذف اعتبارات مورد نیاز اتصال مترو تهران به شهرهای اطراف، تامین و تجهیز فنی مترو، حقوق و عوارض گمرکی واردات واگن و تجهیزات شرکت مترو، کمک هزینه خرید اتوبوس و مینی بوس، کمک به نوسازی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس های فرسوده)، و نیز حذف سهم تهران از ردیف درآمدی وصول تخلفات راهنمایی و رانندگی از جمله این حذفیات است.  

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود افزود: همچنین اعتبارات مرتبط با اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا، اعتبارات مربوط به توسعه مترو  در حوزه مطالعاتی، اعتبارات مربوط به تجهیز آتش نشانی و خدمات ایمنی و نجات شهر تهران حذف شده است و متاسفیم از اینکه سازمان برنامه و بودجه هیچ توجه ویژه ای به مدیریت شهری در بودجه 1401 نداشته است.  

به گفته مظفر استدلال سازمان برنامه و بودجه این است که سهم شهرداری تهران از 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده 4 درصد در بودجه پیشنهادی افزایش داشته بنابراین مدیریت شهری دیگر نسبت به بحث مالی بی نیاز شده است.

مظفر با بیان اینکه افزایش سهم شهرداری تهران از سه درصد به چهار درصد در مالیات بر ارزش قابل پذیرش نیست، ادامه داد: ما انتظار داشتیم که سهم شهرداری چهار درصد شود و نیز ردیف های اعتباری و بودجه دولت در کمک به شهرداری تهران و دیگر شهرها حفظ شود. همچنین انتظار داریم هیات وزیران، وزیر کشور و رییس جمهور این مطالبه را دنبال کرده و سازمان برنامه و بودجه این موضوع را اصلاح کنند و شهردار تهران نیز پیگیر این موضوع باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: