• چهارشنبه ١٠ آذر ١٤٠٠-٠٩:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢١٥
تشکری هاشمی تأكيد كرد:

لزوم ایمن‌سازی و ساماندهی بازار گل و گیاه شهید محلاتی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار گل و گیاه شهید محلاتی گفت: تراکم بالای جمعیت در این بازار و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیر مترقبه در این آن شود.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی در دیدار از بازار گل و گیاه شهید محلاتی در شرق تهران به همراه محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه 14، ضمن گفت‌و‌گو با کسبه و مراجعه‌کنندگان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این بازار قرار گرفت.  
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و‌ نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی سال‌هاست که مورد رسیدگی جدی قرار نگرفته است، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه فرصت چهار سال خدمت به سرعت تمام می‌شود و نباید گذاشت حتی یک ساعت از این فرصت که متعلق به مردم و اسلام است، هدر برود. تأکید کرد: فقدان ایمنی و نبود سازه مناسب در بازار که امکان فرو ریختن آن وجود دارد، تراکم بالای جمعیت، مسائل اجتماعی و فرهنگی و مباحث حقوقی در زمینه مالکیت از جمله مشکلات قدیمی و‌ کهنه ی این بازار گل است . 
 
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی، مشکل ترافیک در ورودی آن است، اظهار کرد: وجود حجم بالای ترافیک در ورودی این بازار و وضعیت آشفته و نامنظم خودرو‌ها در این محل، چهره خوبی ندارد و البته کسبه نیز نسبت به اختلال و بی‌نظمی ترافیک در محدوده مذکور گلایه‌ دارند که این موضوع باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.
 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ بخشی نمی‌تواند مسائل و مشکلات  بازار گل و گیاه شهید محلاتی تهران را به تنهایی حل کند، گفت: دستگاه قضایی، دولت و کمیسیون ماده 5 باید با مدیریت شهری در حل مسائل و مشکلات این بازار همکاری کنند و به این منظور، در ابتدا باید مسائل قانونی و مشکلات حقوقی مستأجران و کسبه شاغل در آن با پیگیری مستمر شهرداری منطقه 14 حل و فصل شود. 
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه باید در زمینه حل مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی اقدامات کارشناسی انجام شود، تصریح کرد: به این منظور، پیشنهاد می‌کنم شهرداری منطقه 14، گزارشی از آخرین وضعیت این بازار و مسائل و مشکلات آن تهیه کند و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد تا موضوع در کمیسیون‌های تخصصی، مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در مورد رسیدگی به آن صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه تراکم بالای جمعیت در بازار گل و گیاه شهید محلاتی و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیر مترقبه شود، اظهار کرد: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که ایمنی این بازار به هیچ عنوان مناسب نیست و ورود شهرداری تهران برای حل این معضل ضرورت دارد.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه امروز فضای همکاری خوبی بین دولت و مدیریت شهری تهران وجود دارد و این ظرفیت می‌تواند برای حل مشکلات قانونی بازار گل و گیاه شهید محلاتی مورد استفاده قرار‌گیرد، تصریح کرد: پس از حل و فصل معضل مالکیت این بازار، کسبه نیز باید در زمینه‌ دریافت استانداردهای لازم، ساخت و ساز اصولی و ایمن‌سازی محل کسب خود، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی را با اقدامات کارشناسی حل کنیم و امیدواریم این مهم در طول مدت زمان باقی مانده از دوره ششم مدیریت شهری اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: این بازار برای شهروندان تهران از جذابیت زیادی برخوردار است و مدیریت شهری برای بهبود شرایط مجموعه مذکور و ایمن‌سازی آن کمک خواهد‌کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: