• سه شنبه ٩ آذر ١٤٠٠-١٦:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢١١
مهدی اقراریان:

مشکل ترافیک تهران فقط بر عهده شهرداری نیست

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه فقط در موضوع قانون هوای پاک، شهرداری تهران در جایگاه دهم از نظر تکالیف قرار دارد گقت: آیا ۹ دستگاه دیگری که در رتبه‌ی بالا قرار دارند، امروز به وظایف خود عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در بیست و هشتمین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: گفتگوی ما با دولت برمبنای یک گفتگوی حقوقی است و گفتگوی ما به عنوان شورای اسلامی شهر تهران با شهرداری برمبنای یک گفتگوی حقوقی است. با گذشت چندماه از عمر شورای ششم بر این باورم که امروز شهر تهران دچار یک حکمرانی آشفته است.
 
اقراریان به قوانین و مقرراتی درباره‌ی قانون هوای پاک و آیین نامه‌ی اجرایی اشاره کرد. متاسفانه شاهد آن هستیم رسانه‌های خوب ما به دلیل وجود نگاه‌های سیاسی گوناگون حرف‌ها را آن گونه که دوست دارند می‌شنوند. اما بیاییم یک بار با نگاه به مشکلات شهر تهران دست به دست هم دهیم تا صدای مردمی باشیم که بخشی از مجموعه‌هایی که وظایف و تکالیف حقوقی دارند که نمی‌خواهند صدای آن‌ها را بشنوند.
 
وی افزود: آلودگی هوای تهران، حمل و نقل ترافیک، گرانی منزل در تهران و میلیون‌ها انسانی که مستاجر در تهران هستند یک امر سیاسی نیست. امروز حلقه‌ی گمشده‌ی کشور و حلقه‌ی گمشده شهر تهران بیش از هرچیز نیازمند به گفتگو‌های حقوقی است. گفتگو‌هایی براساس تکالیف و وظایف دستگاه‌های مختلف است.
اقراریان ادامه داد: فقط در موضوع قانون هوای پاک، شهرداری تهران در جایگاه دهم از نظر تکالیف قرار دارد. آیا ۹ دستگاه دیگری که در رتبه‌ی بالا قرار دارند، امروز به وظایف خود عمل می‌کنند. توقع ما از دولت و استانداری، وزارت کشور، سازمان محیط زیست و تمام دستگاه‌هایی که تکالیفی برای آن‌ها مشخص شده است این است که به داد تهران مظلوم برسید. امروز تهران و شهرداری تهران مظلوم است. 
اقراریان درباره زلزله گفت: وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت تعاون و کار، سازمان برنامه و بودجه، سازمان زمین شناسی، موسسه ژئوفیزیک تهران و جمعیت هلال احمر در مورد موضوع زلزله در تهران تکالیف و وظایفی در خصوص فرونشست زمین، بازآفرینی شهری و افزایش ایمنی در حوزه شریان‌های حیاتی شهر تهران دارند.
 
وی بیان کرد: جالب است بدانید در موضوع پسماند، وزارت کشور و وزارت مسکن و شهرسازی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت سمت و وزارت آموزش و پرورش وظایف و تکالیفی دارند.امروز همه‌ی افراد مشکل حمل و نقل و ترافیک را از چشم شهرداری تهران می‌بینند، اما مشکل حمل و نقل و ترافیک فقط به شهرداری تهران بر نمی‌گردد و به وزارت کشور، وزارت راه، وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت اقتصاد و امور اداری و... نیز مربوط می شود.
 
اقراریان در پایان به زاکانی شهردار تهران یک تذکر داد و گفت: فلسفه حضور شما در هیئت وزیران پیپگیری حقوق و تکالیفی است که دولت و قوه‌ی مجریه در قبال کلان شهر تهران دارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: