• دوشنبه ٨ آذر ١٤٠٠-٠٩:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٩١
چمران در نهمین گام "طرح رصد" مطرح کرد:

بودجه ریزی مناطق باید براساس خواست و مطالبات اصلی مردم در محلات باشد+عکس

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی رصد نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه ۱۲ ضمن تقدیر از کمیسیون برنامه و بودجه برای اجرای "طرح رصد" تاکید کرد: برنامه ریزی و بودجه ریزی مناطق باید براساس خواست و مطالبات اصلی مردم در محلات باشد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، نهمین گام "طرح رصد" با حضور مهدی چمران رییس شورا و محمد آخوندی رییس و میثم مظفر نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در منطقه 12 شهرداری تهران برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی رصد نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه ۱۲ ضمن تقدیر از کمیسیون برنامه و بودجه برای اجرای "طرح رصد" تاکید کرد: برنامه ریزی و بودجه ریزی مناطق باید براساس خواست و مطالبات اصلی مردم در محلات باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این بازدید با ذکر اینکه این دغدغه و انگیزه ای که برای کمک به حل مشکلات مردم صورت می‌گیرد، قابل ستایش است، گفت: عموما مطرح شده است که ما باید نوکر مردم باشیم و به این نوکری افتخار کنیم‌.

چمران سپس به محله هرندی اشاره کرد و گفت: مهمترین معضل آنجا معتادین و تجمع ایشان در برخی خانه ها است.

وی در خصوص علت این مشکل محله هرندی طی توضیحاتی اظهار داشت: این منطقه نزدیک ترمینال است و  افراد جویای کار که به تهران می آیند و عموما جای خواب ندارند با پناه بردن در پارک ها به دام اعتیاد می افتند. سپس در یک چرخه ناقص ایشان را به کمپ ترک اعتیاد میبرند و ترک میدهند اما بازهم راهی خیابان و پارک میشوند و همان چرخه ادامه پیدا می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با ذکر اینکه آبادانی شهری چون تهران از آبادانی روستاها می‌گذرد، ادامه داد: اما این بدین معنا نیست که بودجه تهران را در روستاها خرج کنیم، تهران بیش از هر شهر دیگری نیازمند است.

مهدی چمران سپس به برخی مشکلات بازار تهران اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات عدم تمایل سرمایه گذاران برای نوسازی  بافت فرسوده اطراف بازار به دلیل نداشتن توجیه افتصادی ساخت  ساز در این محلات است. اما می‌توانیم با اجرای طرحهای معماری و ساخت املاکی با یک تا سه طبقه اطراف بازار را برای سکونت احیا کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از منازل و املاک واقع در اطراف بازار تهران خالی از سکنه و به انبار یا محل زیست معتادین تبدیل شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به عدم رعایت ایمنی در سیستم برق رسانی در مجموعه بازار تهران اشاره داشت و افزود: به دلیل نبود سیستم تهویه مناسب در بافت بازار تهران صاحبان کسب و کار در این محدوده اقدام به سیم کشی های غیر استاندارد کرده اند که این خود یک خطر بالقوه است به ویژه انباشت کارتن ها در کناره مغازه ها و سیم های برق محدوده را مستعد آتش سوزی خواهد کرد.

گفتنی است در این بازدید مهدی چمران با حضور در محله چاله میدان واقع در منطقه 12 به تجدید خاطره پرداخت و از خاطراتی که در این محله داشته و از احترام خاص و سلامی که اهالی ساکن به امامزاده سید اسماعیل میدادند و این امام زاده را واجب الحترام میدانستند سخن گفت.  

 

لینک تصاویر:

 yun.ir/8g2ke5

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: