• شنبه ٦ آذر ١٤٠٠-١٠:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٦٧
سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم منتظر خروجی اقدامات مسئولان هستند/"توجه به تخصص و تجربه" در انتصابات رعایت شود

سخنگوی شورای شهر تهران بر لزوم توجه به تخصص و تجربه در انتصابات در شهرداری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به انتظار مردم برای حل مشکلاتشان از سوی مدیریت شهری و نتیجه بخش بودن اقدامات مسئولان  اظهار کرد: گروهی که سر کار آمدند در دولت، شهرداری و ... هر کدام کار خود را انجام می‌دهند که ممکن است کارها شبیه به هم هم نباشد، اما یک ماجرا است که همه ما می‌دانیم باعث لطمه زیاد به حقوق مردم و یا عدم پیشرفت برای حل مشکلات شده "بخشی نگری" است. 

او ادامه داد: آنچه که می‌تواند درد بخشی نگری را درمان کند هم افزایی و کنار هم قرار گرفتن است. قرار گرفتن کنار هم را اصطلاحا قرارگاه می‌گویند و چند دستگاه کنار هم برای یک موضوع با همدیگر کار می‌کنند. ما واقعا این را لازم داریم. این انتظار درستی است که بعد از یک مدت که قرارگاه‌ها شکل گرفتند، رسانه‌ها باید کمک کنند و مردم باید مطالبه کنند که ما منتظر کنار هم نشستن شما نیستیم، ما می‌خواهیم از اینها خروجی ببینیم و اتفاقی در زندگی مردم رخ دهد. 

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به اینکه با گذشت بیش از صد روز از عمر مدیریت شهری انتظار تغییر وجود دارد، گفت: ممکن است این اتفاق ۱۰۰ روزه رخ ندهد اما دوستان در تشکیل همین کارهای جمعی و هم افزایی‌هایی که دارند باید به مردم گزارش دهند که نشان دهند این کار خروجی دارد و اگر مشکلی وجود دارد نیز آن را رفع کند. 

نادعلی ادامه داد: اگر در قرارگاه اجتماعی مطالبه گریم و انتظار داریم و همه گروه‌ها از وزارت کشور تا بهزیستی و شهرداری و تشکل‌های مردمی کنار هم قرار گرفتند، اگر بعد از تشکیل قرارگاه خروجی نداشتیم، باید این مسئله بررسی شود، چرا که در مساله آسیب‌های اجتماعی مقام معظم رهبری روی آن حساسیت دارند و از سال ۹۵ همه را دعوت کردند تا در این مساله تکالیفی را انجام دهند. 

او اضافه کرد: چرا که چیزهای جدیدی دارد اتفاق می‌افتد و مطالباتی از سمت مقام معظم رهبری درخواست شد که باید براساس آنها کارها را انجام دهند و کارها را نیز گزارش کنند. مردم هم باید آثار این کارها را ببینند و از طرفی هم خود مردم باید نقش ایفا کنند. 

سخنگوی شورا در واکنش به گرانی ها گفت: ماجرای اقتصادی به سرعت نمی‌تواند اتفاق بیفتد و تعداد عوامل دخیل خیلی زیاد است. من از یک شبه بالا رفتن قیمت حمایت نمی‌کنم اما سر و سامان دادن به آن پس از سال‌ها، یکباره امکان‌پذیر نیست. باید امیدوار باشیم و نظارت کنیم و مطالبه داشته باشیم. 

نادعلی همچنین درباره انتصاب مدیر شرکت بهره برداری مترو تهران و در واکنش به اینکه با وجود نداشتن سابقه اجرایی در یکی از اجرائی‌ترین حوزه ‌های حساس شهری منصوب شده است، اظهار کرد: تحصیلات ایشان را مطلع هستم که مهندسی صنایع خوانده‌اند و فوق لیسانس ایشان در یکی از گرایش‌های حمل و نقل است و در این مورد تناسب وجود دارد. اما اینکه رزومه اجرائی ایشان مربوط کجا بوده است، اشراف ندارم. آنچه که ما از شهرداری انتظار داریم این است که تناسب تخصصی دوستان و تجارب ایشان با مسئولیتی که می‌گیرند مراعات شود. حالا اینکه در کانون ارزیابی رزومه ایشان را بررسی کردند و به چه نتیجه‌ای رسیدند را دوستان باید پاسخگو باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: