• چهارشنبه ٣ آذر ١٤٠٠-١٠:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٥٩
در هشتمین گام "طرح رصد" مطرح شد:

منطقه ۶ پردیس علم و فرهنگ تهران + عکس

در جریان برگزاری هشتمین مرحله از "طرح رصد" در منطقه ۶ اعضای کمیسیون برنامه بودجه با اشاره به ظرفیت های علمی فرهنگی این منطقه از آن به عنوان پردیس علم و فرهنگ تهران یاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران محمد آخوندی و میثم مظفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در هشتمین گام از "طرح رصد" با حضور میدانی در منطقه۶ تهران از محلات یوسف آباد،نظامی گنجوی، والفجر، امیرآباد، نصرت،ساعی، دانشگاه تهران، جمالزاده بازدید و پروژه ها، چالش ها، ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی رصد نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه ۶ پس از شنیدن نقطه نظرات ۱۳ نفر از معتمدین، امناء، نخبگان منطقه در خصوص معضلات و مشکلات منطقه نکاتی را مورد تاکید قرار دادند. 

منطقه شش هم پردیس علم و فرهنگ و هم پردیس دولتی است

وجود دانشگاه های مهم و معتبر کشور در این منطقه ، وجود ۱۲ سینما ، خانه هنرمندان ، خانه موسیقی ، خانه تئاتر ، حوزه هنری ، وجود ۷ وزارتخانه ، ۹ سفارت ، دفاتر مرکزی بانک های دولتی و جمعیت شناور ۱/۵۰۰/۰۰۰ نفر در روز از خصوصیات متمایز و منحصر بفرد این منطقه است .

و براین اساس باید خدمات شهری در این منطقه به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های ترافیکی بسیار کیفی و ممتاز باشد.

 اختصاص ۵درصد از بودجه منطقه به حوزه فرهنگی در شأن این منطقه نیست با توجه به ویژگی های خاص این منطقه باید به موضوعات اجتماعی وفرهنگی منطقه توجه بیشتری شود.

 توجه به مسائل سالمندان و تلاش برای حل آنها از وظایف مدیریت شهری است و باید در حوزه های مختلف از جمله معماری و شهرسازی، ترافیک و حمل و نقل و مسائل اجتماعی و روانشناختی برای حل مشکلات این عزیزان تلاش کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی هم برای ایجاد زیرساخت‌های مرتبط در این حوزه استفاده کنیم.

شرایط خاص تپوگرافی منطقه و اجرای نامناسب بر و کف ، پیاده راه ها و گذرهای محلی را ناهموار ساخته و با پلکان های زیادی مواجه هستیم که نیازمند بهسازی و مناسب سازی به ویژه جهت تردد معلولین و سالمندان است.

غلبه و نفوذ کاربری های گسترده اداری ، به بافت مسکونی منطقه لطمه زده و ضوابط شهرسازی نیز موانع زیادی را برای رونق ساخت و ساز ایجاد کرده ، بگونه ای که در یک زمین ۷۰۰ متری با گذر ۱۲ صرفا ۴ طبقه بنا می توان احداث نمود که در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد.

در این نشست معتمدین، نخبگان و امناء منطقه ۶  کمبود پارکینگ، مشکلات حوزه شهرسازی و معماری، کمبود میادین میوه و تره بار، نبود فضای ورزشی مناسب، عدم توجه به مسائل فرهنگی منطقه در پروژه های جاری شهرداری منطقه و .... را از مهمترین مشکلات منطقه ۶ اعلام کردند.

لینک تصاویر: 

yun.ir/qs071d

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: