• يکشنبه ٣٠ آبان ١٤٠٠-١٣:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٣٠
در بیست و پنجمین جلسه شورا صورت گرفت:

مزین شدن 7 معبر شهری به نام شهدا

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از نامگذاری 7 معبر شهری به نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسي صورتجلسه دوم (دوره ششم)  كميسيون نامگذاري و تغيير نام اماكن و معابر عمومي شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.
در این زمینه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تاریخ 15 تیر 1400 بزرگراه فتح حد فاصل بزرگراه فتح و بزرگراه شهید لشکری به نام سردار سرافراز حاج احمد متوسلیان نام گذاری شد و در تاریخ 9 مرداد این نامگذاری جهت اجرا به شهرداری ابلاغ گردید.
وی ادامه داد: با وجود ابلاغیه صورت گرفته هنوز تابلوهای بزرگراهی که نشان دهنده تغییر نام در این بخش باشند نصب نشده اند. از آنجا که در هفته بسیج هستیم از شهرداری درخواست داریم که نسبت به نصب تابلوی بزرگراه فتح به نام سردار حاج احمد متوسلیان اقدام کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب نامگذاری های جدید برای 7 معبر شهری در دومین جلسه کمیسیون نامگذاری خاطر نشان کرد: نام گذاری های صورت گرفته شامل مواردی بوده که خیابان ها یا بی نام بودند یا نام هایی داشتند که بنا به درخواست اهالی محل و منطقه می بایست تغییر می کرد؛ بر همین اساس نامگذاری ها به نام شهدای همان محله پیشنهاد شد که  در مورد اول در منطقه 2 بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، قبل از بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی میدانی بی نام وجود داشت که به درخواست اهالی این میدان به نام شهید بزرگوار منوچهر حاجی اقایی نامگذاری شد.
وی در ادامه به نامگذاری کوچه ای به نام شهید محمد شکل آبادی اشاره کرد و گفت: در منطقه 11 خیابان پاستور شرقی کوچه ای به نام خورشید ثبت شده بود که به پیشنهاد اهالی محل نام شهید محمد شکل آبادی برای این کوچه پیشنهاد گردید که این شهید بزرگوار از شهدای گرانقدر منطقه هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در منطقه 16  خیابان شهید رجایی، میدان بهشت، 18 متری تختی، کوچه ای به نام 31 وجود دارد که به درخواست اهالی محل این کوچه با حفظ شماره به نام شهید بزرگوار شهید نادر زرپایان نامگذاری شد. همچنین در منطقه 11 خیابان جمهوری اسلامی در خیابان دانشگاه؛ خیابان عطارد، کوچه اورانوس، کوچه تابش و کوچه درخشان وجود دارند که این کوچه ها به نام شهدای گرانقدر محل نامگذاری شدند. در همین راستا خیابان عطارد به نام شهید بزرگوارعلیرضا فضایلی، کوچه اورانوس به نام شهید والامقام رحمت الله ابوالقاسمی، کوچه تابش به نام شهید بزرگوار محسن پارسا و نهایتا کوچه درخشان به نام شهید والامقام بهزاد رستمی زاهد نام گذاری شدند.
گفتنی است در بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران این نام گذاری ها با 17 رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیدند.
7-25

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: