• چهارشنبه ١٩ آبان ١٤٠٠-١٢:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٠٢١
مهدی بابایی:

دکل‌های مخابراتی فاقد مجوز جمع‌آوری می‌شوند

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بیان کرد: شهروندان می‌توانند شکایات و اعتراضات خود را از طریق شرکت ارتباطات شهر اعلام و یا از طریق سامانه 1888مراتب را گزارش دهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار سرویس شورای شهر افق تهران در خصوص مسئله ساماندهی دکل‌های مخابراتی اظهار داشت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران کارگروهی به منظور ساماندهی دکل‌ها تشکیل شده است که متشکل از نماینده شورا، نماینده معاونت شهرسازی، نماینده معاونت زیباسازی و چند عضو دیگر که در مصوبه آمده است، می‌باشد.
وی سلامت شهروندان را یکی از اهداف تشکیل این کار گروه عنوان کرد و افزود: موضوع ساماندهی و بررسی شرایط محیطی دکل‌ها بنا به سلامت شهروندان و همچنین پرتوکارانی که این دکل‌ها را نصب می‌کنند از اهداف مهم این کارگروه به شمار می‌رود که در کنار آن به مسأله زیباسازی و نمای دکل‌ها نیز توجه ویژه می‌شود.
این عضو شورای شهر برای رفع مشکل دکل‌های نصب شده فاقد مجوز تصریح کرد: بنا بر تفاهم ایجاد شده با اپراتورها مقرر شد آن‌ها در یک زمان‌بندی معین درخواست خود را برای بررسی و اقدام در کارگروه ساماندهی نصب دکل ها ارائه کنند تا در صورت تایید این کارگروه مجوز نصب و راه‌اندازی را دریافت کنند.
نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: آن دسته از دکل‌هایی که موفق به اخذ مجوز نشدند باید نسبت به جمع آوری یا انتقال‌ آن در نقطه جدیدی که طبق ضوابط باشد اقدام کنند که متاسفانه در این خصوص شاهد اهمال برخی از اپراتورها هستیم و موارد معدودی وجود دارد که در گذشته اپراتورهایی بدون مصوبه‌ی این کار گروه اقدام به نصب و راه‌اندازی دکل‌ها نمودند که متاسفانه موجبات نارضایتی شهروندان را ایجاد کرده است.
بابایی از ارسال پرونده‌های غیرمجاز به کمیسیون ماده‌ی۱۰۰ خبر داد و گفت: قصد داریم دکل‌های غیرمجاز که شامل این ماده می‌شود را پیگیری و جمع‌آوری کنیم و از شرکت ارتباطات شهر که در حال حاضر به عنوان دبیر این کار گروه شناخته شده است می‌خواهیم که به تخلفات گزارش شده از سوی شهروندان رسیدگی کند.
وی در پاسخ به نحوه ارجاع گزارشات مردم در مورد دکل‌های نصبی، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند شکایات و اعتراضات خود را از طریق شرکت ارتباطات شهر اعلام و یا از طریق سامانه ۱۸۸۸مراتب را گزارش دهند تا در این کارگروه پرونده آنان مورد بررسی قرار گیرد.
این عضو کارگروه ساماندهی دکل‌ها در پاسخ به برخی نگرانی‌های ساکنان مناطق نزدیک با آسیب‌های احتمالی تشعشعات ناشی از دکل‎‌ها افزود: در همین خصوص و بنا دغدغه شهروندان کارگروه ساماندهی دکل‌ها از شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان محیط زیست به عنوان و نهادهای بالادستی دعوت شده است تا به موضوعات و موارد مطرح شده پاسخ کارشناسی دهند.
وی در پایان یادآور شد: در این کار گروه نماینده‌ای حضور دارد که موضوعات مرتبط با تششعات را بررسی می‌کند و مواردی که مجوز صادر شده و مغایر با نظر نماینده‌ وزارت فناوری و سازمان محیط زیست باشد رای به اصلاح یا جمع‌آوری آن توسط اپراتور مورد نظر می‌گردد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: