• چهارشنبه ٥ آبان ١٤٠٠-٠٩:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٧٦
سوده نجفی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

اماکن ورزشی و تفریحی تهران مناسب‌سازی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته سلامت شورای ششم پیگیری مناسب سازی اماکن ورزشی و تفریحی تحت مدیریت شهرداری تهران را در اولویت قرار داده است و با توجه به نگاه ویژه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران به ورزش همگانی امیدواریم این مهم محقق شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،سوده نجفی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"امروزه ورزش یکی از مهم‌ترین، جذاب‌ترین و مؤثرترین رفتارها در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دنیاست؛ ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، تضمین سلامتی و شادابی، تحرک و پویایی نسل جوان، موجب کاهش تنش‌ها و از بین بردن فقر حرکتی می‌شود.

فواید فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی بر هیچکس پوشیده نیست، بی‌تحرکی با خطر بیماری‌های قلبی، انواع سرطان‌ها، چاقی و دیگر مشکلات سلامت رابطه دارد. در سال‌های اخیر پیر شدن جمعیت به یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشت عمومی تبدیل شده است؛ دوران سالمندی یک پدیده طبیعی است که در آن فعالیت‌های بدنی، روحی و روانی فرد کاهش پیدا می‌کند و این تغییرات فیزیولوژیک در افراد مختلف یکسان است، اما سرعت انجام آن می‌تواند متفاوت باشد.

بی‌توجهی و رسیدگی‌نکردن به جسم و روان در این دوران موجب تسریع در پیری زودرس و مرگ زودرس می‌شود؛ از طرف دیگر بر اساس آمار بهداشت جهانی ۱۰ درصد افراد جامعه افراد خاص هستند؛ آنها وسایل کمکی همچون ویلچر، عصا، کراچ، واکر، عینک‌های ذره بینی، سمعک و غیره یا بدون علائم ظاهری در جامعه زندگی می‌کنند که نیاز آنها با نیازهای افراد عادی متفاوت است.

بنابراین آنها سخت‌تر از افراد عادی می‌توانند جایگاهی در جامعه داشته باشند، از این رو ایجاد مکان‌های مناسب برای ورزش و تفریح، در راستای سالم نگه داشتن افراد و همچنین در دسترس بودن این فضاها برای تمام ساکنان شهر (سالمندان، معلولین، زنان باردار، کودکان و…) و در نتیجه به وجود آوردن محیط‌های آرام می‌تواند به عنوان عاملی مهم در سلامت روانی و اجتماعی شهروندان ایفای نقش کند.

در این راستا کمیته سلامت شورای ششم پیگیری مناسب سازی اماکن ورزشی و تفریحی تحت مدیریت شهرداری تهران را در اولویت قرار داده است و با توجه به نگاه ویژه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران به ورزش همگانی امیدواریم این مهم محقق شود. هفته تربیت بدنی بهانه‌ای‌ست برای یادآوری نقش مهم مدیریت شهری در سلامت شهروندان و ما نیز تلاش می‌کنیم نقش‌آفرینی کنیم. "

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: