• چهارشنبه ١٤ مهر ١٤٠٠-١٢:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٦٧٥
مهدی بابایی در گفت‌وگو با فارس،

دفن زباله در تهران صفر می شود/وضعیت روزانه پسماندهای پایتخت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به دفن روزانه ۲۶۰۰ تن زباله در پایتخت گفت: این موضوع مد نظر است که دفن زباله را به صفر برسانیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران و نایب رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در  مورد موضوع پسماند در پایتخت اظهار داشت:  در حال حاضر روزانه ۲۶۰۰ تن زباله در تهران دفن می شود که مخاطره بزرگی در حوزه‌ مسائل زیست محیطی دارد.
وی افزود: دغدغه ما در شورای شهر تهران، ساماندهی موضوع بازیافت و دستیابی به تفکیک پسماند صد در صدی و عدم دفن زباله است البته در حال حاضر پروژه mrf یا همان پردازش و بازیافت یکپارچه زباله در ۳ پهنه به صورت پایلوت در حال انجام است که در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح در دیگر مناطق شهر اجرایی خواهد شد.
 
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اخیرا از منطقه 13 تهران بازدیدی داشتم و مدیریت شهری منطقه ۱۳ قول بهره‌برداری از این پروژه را در آینده نزدیک داده است که امید می رود در کنار مزایای زیست محیطی پروژه mrf در منطقه۱۳ ، فعالیت عوامل غیر مجاز بازیافت در سطح محدوده متوقف شود تا فرآیند بازیافت و تفکیک پسماند به نحو مطلوب انجام شود.
 
نایب رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما باید به سمت نقطه ای حرکت کنیم که بتوانیم دفن زباله را به صفر رسانده و از زباله تر کمپوست تهیه کنیم و قسمتی از زباله را که نمی توان بازیافت کرد را در قالب زباله سوزها تبدیل به انرژی کنیم.
 
وی همچنین درباره فعالیت شورایاری ها گفت: باید بستر و سازوکاری برای انتخاب نمایندگان واقعی مردم در محلات ایجاد شود. بسیاری از مسائل شهر از طریق شورایاران بیان و حل شده است و امروز شاهد آن هستیم که سطح نیازمندی ها نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و رشد یافته است.
 
وی بر بودجه ریزی بر اساس نیاز شهروندان تاکید کرد و افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات با اولویت بندی در بودجه ریزی حل و فصل می شوند، چه بسا طرح هایی در سطح شهر تهران اجرایی شده بدون اینکه گره ای از مشکلات شهروندان باز کند، از این رو مسئله اولویت بندی بر اساس نیاز مردم اهمیت می یابد تا رضایتمندی حاصل شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: