• شنبه ١٠ مهر ١٤٠٠-١٢:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٦٥٤
نجفی در گفتگو با دانشجو مطرح کرد؛

تشکیل کارگروه ویژه سالمندان در کمیته سلامت شورای شهر / کیفیت زندگی سالمندی روند کاهشی دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه سالمندان در کمیته سلامت ششمین دوره شورا برای پرداختن به مسائل آن‌ها خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سوده نجفی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: رشد سریع جمعیت سالمندان به پدیده ای جهانی و اجتماعی تبدیل شده است ؛ که کشور ما و شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست( طبق پژوهشها تا سال ۲۰۲۶ حدود ده در صد جمعیت را سالمندان تشکیل می دهند) و این رشد سریع به همراه برنامه ریزی نامتناسب و گاهی ناکافی، آسیب پذیری هرچه بیشتر این قشر را در پی خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به نیازهای سالمندان در ابعاد جسمانی، اجتماعی و روانی، باید این قشر مورد توجه و حمایت های ویژه واقع شوند. این حمایتها با توجه به توانایی فیزیکی سالمندان که برای فعالیتهای روزمره کمتر از سایر اقشار است، ضرورت بیشتری می یابد.

این عضو شورای شهر گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهری سالمندان نیازمند ارزیابی کیفیت خدمات و زیرساختهای شهری و میزان مطابقت شهر با موضوع شهر دوستدار سالمند است؛ که متاسفانه در شهر تهران کیفیت زندگی شهری سالمندان دارای روندی کاهشی از مناطق شمال به مناطق جنوب است.

نجفی اضافه کرد: در کمیته سلامت شورای ششم ان شالله با تشکیل کاگروهی در کمیته سلامت به صورت ویژه به مسائل سالمندان گرانقدر خواهیم پرداخت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: