• سه شنبه ٦ مهر ١٤٠٠-١٢:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٦١٩
مهدی بابایی در گفتگو با میزان؛

زباله گردی در شان پایتخت نیست

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد درآمدزایی مدیریت شهری در حوزه پسماند توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با میزان در مورد درآمدزایی از پسماند شهری تهران اظهار کرد: اولویت مدیریت شهری بحث تفکیک زباله و عدم دفن زباله است به طوری که بتوانیم به جایگاهی برسیم که دفن زباله در شهر تهران به عدد صفر برسد.

وی افزود: از سوی دیگری قسمت دیگری که باید توجه داشته باشیم زباله های‌تر است که در حال حاضر قسمتی از آن کمپوست تولید می‌شود و باید تلاش کنیم از تمامی زباله های‌تر کمپوست تولید شود؛ همچنین باید از زباله‌های غیر قابل بازگشت را به وسیله زباله سوز بسوزانیم و تولید انرژی داشته باشیم.

بابایی با اشاره به درآمد زایی از زباله‌های خشک گفت: باید توجه داشته باشیم که قسمتی از زباله‌های خشک درآمدزا هستند که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است که باید یک اصلاح فرآیند در آن انجام شود که دیگر شاهد زباله گرد نباشیم.

وی گفت: برای اصلاح فرآیند نیز ایجاد ایستگاه‌های میانی بازیافت است که در منطقه ۲۲ و ۱۳ درحال ساخت است که در مهر و آیان بهره برداری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد ایجاد محفظه برای سطل‌های زباله گفت: یک ایده‌ای مطرح شد که سطل‌های زباله قفل‌هایی داشته باشد که فقط عوامل مجاز اجازه داشته باشند که به مخازن دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از شکایات به حق شهروندان تهرانی این است که عوامل غیر مجازی هستند که نسبت به جمع آوری زباله اقدام می‌کنند که در شان پایتخت ایران نیست.

وی گفت: مدیریت شهری تهران به هیچ عنوان موافق زباله گردی نیست؛ لذا با توجه به درخواست شهروندان برای مقابله با زباله گردی طرح پایلوتی در برخی از مناطق شهر تهران اجرا شد که بر روی برخی مخازن قفل مخصوصی زده شود تا عوامل زباله گرد به آن دسترسی نداشته باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: