• سه شنبه ٣٠ شهريور ١٤٠٠-١٣:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٧٤
نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رسیدگی به معضل حاشیه نشینی در شورای ششم/ تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران درباره معضل حاشیه‌نشینی توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حاشیه نشینی هم از نظر کالبدی و هم از نظر اجتماعی، می‌تواند موجب افزایش خطرپذیری در زمینه گرایش به آسیب‌های اجتماعی شود؛ وجود فضا‌های بی دفاع، پایین بودن تعلق محله‌ای، مهاجرت، بدسرپرستی، بیکاری، دسترسی به مواد، بزهکاری در محلات حاشیه نشین، از جمله این عوامل مخاطره آمیز است که هم موجب افزایش خطرپذیری و هم مبداء بحران برای سایر مناطق می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، حاشیه نشینی، یکی از چهار اولویت موضوعی شورای اجتماعی کشور است که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها لازم است در این زمینه، فعالیت کنند، برهمین اساس، مدیریت شهری تهران نیز باید حضور موثر و فعالی در این زمینه داشته باشد و کمیسیون فرهنگی اجتماعی مصمم است در این زمینه، اقدامات موثری را طراحی و هدایت کند.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: حاشیه نشینی می‌تواند موجب افزایش میزان گرایش به رفتار‌های پرخطر مانند مصرف مواد و خشونت، افزایش میزان دیگر آسیب‌های اجتماعی، همچون بزهکاری، تکدی گری، کودکان کار، افزایش آمار فوریت‌های اجتماعی و آسیب دیدگان اجتماعی شود که این در درازمدت، موجب بروز مشکلات و چالش‌های پیچیده برای حوزه‌های سیاستگذاری و برنامه ریزی، از جمله مدیریت شهری خواهد شد.
 
معدنی پور در پاسخ به این سوال که برنامه شورای ششم برای رفع یا کاهش این معضل چیست؟ گفت: موضوع حاشیه نشینی، یکی از پیوست‌ها در طرح جامع پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در دستور کار کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر است. با تصویب و پیاده سازی این طرح جامع، موضوع مدیریت مسائل و آسیب‌های اجتماعی در مناطق و محلات حاشیه نشین نیز، به عنوان یک اولویت راهبردی، دنبال خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: