• سه شنبه ٣٠ شهريور ١٤٠٠-١٠:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٦٧
علیرضا نادعلی در نطق پیش از دستور:

نهضت امید آفرینی مد نظر همه به ویژه مدیریت شهری ششم باشد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور با اشاره به ضرورت توجه به رضایت و خشنودی حال شهروندان پایتخت به ویژه در شرایط کرونا گفت: نهضت امید آفرینی باید مد نظر همه مسئولان به ویژه مدیریت شهری ششم باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علیرضا نادعلی سخنگوی شورا در ابتدای سیزدهمین جلسه طی نطقی با تاکید بر ضرورت تمرکز مسئولان در جهت ایجاد نشاط و شادی در ابر شهر تهران ادامه داد:  امروز نیاز داریم با کار و خدمت و اقدامات مؤثر، هم رضایت را در شهروندان تهرانی ایجاد نماییم و هم با طراحی های درست و به جا به ایجاد حس رضایت‌مندی در آنها مبادرت بورزیم.
 
او با بیان اینکه گاهی فردی خوشبخت است اما احساس خوشبختی ندارد، گاهی فردی امنیت دارد اما حس امنیت داشتن ندارد یادآور شد: ما در دهه به یادماندنی ۶۰ جنگ داشتیم، دفاع‌حماسه ۸ ساله و بسیار شهیدان سرافراز، محاصره اقتصادی و سیاسی، مشکلات داخلی بسیار، اما مردم در کنار هم مشکلات را تحمل و خوشحال و مقاوم زندگانی سپری می‌کردند.
 
نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا افزود: اینک که در آغاز یک دوره پر از فعالیت، نشاط و انگیزه کاری، چه در دولت و دستگاه های اجرایی آن، چه در شورای اسلامی و شهرداری تهران به‌سر می‌بریم، خوب است با یک نگاه انسانی مناسب که از مبانی انقلاب اسلامی و راهبردهای مستخرج از آن نتیجه می‌گردد، به حال خوب مردم در ایران اسلامی و همشهری‌ های عزیزمان در تهران بیاندیشیم.
 
به اعتقاد او شاید امروز نخستین چیزی که رضایت و حس رضایت را در شهروندان ایجاد می‌کند، پاسخگویی مناسب در هنگام مراجعه شهروندان عزیزمان به مراکز مختلف مدیریت شهری و شهرداری‌های مناطق و ... ، توأم با عدالت‌ورزی و فساد ستیزی باشد. به قول معروف، تکریم ارباب رجوع آن‌هم غیر صوری و واقعی...
 
نادعلی همچنین تاکید کرد: باید برای آن چیزی که نیاز اولیه همشهری ماست، زودتر از چیزهایی که نیازهای ثانویه و بعدی اوست فکر، طراحی و اقدام کنیم.  اگر در کرونا او در تهران نیاز روزافزون به زدن واکسن دارد تا احساس امنیت کند، این اولویت ما هم باشد.
 
او ادامه داد: اگر در کرونا همشهری ما، که با اتوبوس و مترو تردد می‌کند نیاز به ناوگان گسترده‌تر و با تعداد بیشتر دارد تا تراکم مسافر باعث همه‌گیری بیشتری نگردد، ما هم بر روی این مهم تمرکز کنیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر با کارهای مرتبط به کالبد شهر، از جنس خدمات شهری و عمران و شهرسازی و غیره به دنبال خدمت به شهروند تهرانی هستیم که باید هم باشیم، با کار بر روی روح شهر هم، آسایش روح و آرامش روان او را در این کلان‌شهر دنبال کنیم که این از زمره آن مواردی است که علاوه بر آرامش و رضایت، حس آن را نیز به ارمغان می آورد.
 
او خاطر نشان ساخت: با طراحی فرهنگی درست، در ایام الله و مناسبت های دینی و ملی برای مردم امکان ابراز احساس در چارچوب ضوابط ارزشی و همراه با مراعات شیوه‌نامه های بهداشتی فراهم کنیم از اوجب واجبات است، شهروندان پر از عاطفه و احساس ما، هم نیاز به سوگواری و غمگساری به اندازه و به موقع و هم نیاز به جشن ها و مولودی ها و شادخواری های به اندازه و درست دارند.
 
نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اثرات مخرب روحی و مالی که کرونا ایجاد کرده است ادامه داد: شهروندان کرونا زده که اینک با ماندن در خانه ها، با از دست دادن بسیاری از عزیزان خود و عزیزان دیگران، با از بین رفتن کار و کسب های‌شان، با تحمل تحریم های ظالمانه استکبار و با مدیریت بد و کاهلانه ۸ سال گذشته، به افسردگی سوق داده شده اند، نیاز به نهضت امید دارند‌.
 
نادعلی با اعتقاد به اینکه نهضت امید یکی از بایسته هایش آوردن خود مردم، گروه‌های مرجع مردمی و نخبگان از میان مردم در وسط میدان است تاکید کرد: در وسط میدان کار و تلاش برای حل مسائل شهر و شهروندان، در وسط میدان خدمت و کمک مومنانه به سایر همشهری ها، به ویژه مستضعفین این شهر. مردم بیایند و حاکمیت که در اینجا مدیریت شهری است کمک، پشتیبانی و میانداری و میدان‌داری کند.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این جنبش و نهضت برای گرم شدن و جوشش بیشتر و تأثیرگذاری عمیق تر نیاز مبرمی هم به تولیدات هنری دارد.  نهضت امید که ریشه در مبانی اسلامی انقلاب دارد، به سرود و موسیقی خوب نیازمند است، درست مانند آن وقت ها که همه سرودها را باهم زمزمه می نمودیم و کار و دفاع می کردیم. در جبهه و پشت جبهه، در مدرسه و در کارخانه، و با خانواده در خانه.
 
او ادامه داد: نهضت امید و حال خوب تئاتر های خوب خیابانی لازم دارد که به جای انتشار پیام های مرگ، نااميدی و افسردگی، که متأسفانه معمول شده است، سخنان امیدآفرین، حرفهای نغز و دلربا و طنز فاخر و شادی‌افزا به همشهریان عزیزمان تقدیم کند.
 
نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در پایان سخنان گفت: استدعای من از همه نمایندگان ارجمند مردم در شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون های آن این است که نهضت امید به قصد ایجاد حال خوب در همشهریان عزیز تهرانی را در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها مدنظر و در پیشانی کارها و امورشان قرار دهند.
 
2-13
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: