• سه شنبه ٣٠ شهريور ١٤٠٠-١٠:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٦٦
مهدی چمران تاکید کرد:

ملت ما در دوران دفاع مقدس هم ناامید نشدند، این روحیه باید تقویت شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با ایجاد امید در جامعه گفت: ملت فهیم ما حتی در سخت ترین مشکلات همچون جنگ تحمیلی ناامید نشدند چرا که امید پایه پیروزی های ما بوده و هست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در سیزدهمین جلسه شورا ضمن گرامی داشت آغاز فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت:  در هفته ای که گذشت ورزشکاران ما به موفقیت های بزرگی نایل شدند به ویژه پارالمپیک  که در حرکتی خوب  تقدیر و تشکر از این ورزشکاران به عمل آمد. لذا  به همه آنان تبریک می گوییم چرا که  کار پسندیده ای انجام دادند و مقام معظم رهبری در دیداری با این عزیزان در حد نهایت آنچه را می بایست، مطرح فرمودند . امیدواریم در همه صحنه ها و نه تنها در ورزش موفقیت داشته باشیم.

چمران ادامه داد: مسئله ای که می خواهم امروز مورد تاکید قرار دهم موضوع امید است،  عده ای تلاششان این است امید و  ریشه امید را خشک کنند و مرتبا از داخل و خارج بر ما بتازند و مسایلی را طرح کنند که باعث نا امیدی ملت ما شود. نا امیدی و یاس یعنی شکست در حالی که  موفقیت و پیروزی و پایداری ما بر پایه امید بوده و  هم جمهوری اسلامی و هم مکتب اسلام بر اساس امید بنا شده است. امید به آینده روشن که قطعا پیروزی نصیب پیروان حق و خدای بزرگ  خواهد بود و ما به این امید زنده هستیم و جلو امدیم و به پیروزی های بزرگ دست یازیدیم و باز هم جلوتر خواهیم رفت و هفته دفاع مقدس هم یکی از این موارد است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دفاع مقدس ما به امید پیروزی جلو رفتیم و در شرایطی بسیار نا مناسب توانستیم ایستادگی کنیم. من کاملا در جریان مسایل دفاع و جنگ بودم و از نزدیک شاهد این جریانات و روحیه ای که برای مردم به وجود آورده بودند، بودم،  ولی ملت ما با امید و پشتوانه کلام حضرت امام (ره) به جبهه ها رفتند و با دست نیمه خالی به جبه های جنگ رفتند، در حالی که تانک های ما بعد از طی چند کیلومتر موتور می سوزندند و وسایل دیگر را به ما کامل نداده بودند، از نظر پوشش راداری و هوایی کمبود داشتیم و نمونه اش را در طبس دیدم که  تجاوز هوایی کردند آمدند و کسی متوجه نشد و خداوند آنها را در آتش عذاب خود سوزاند و خودشان خبر دادند و متوجه شدیم.

چمران یادآور شد: ما یک چنین شرایطی داشتیم و در آن شرایط به موفقیت رسیدیم که اگر ده متر خاکریز را جلو می بردیم برای موفقیت بزرگی بود  و در چنین شرایطی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم و پیروز شدیم و یک وجب از خاک را نگذاشتیم از کشور جدا شود. آن هم بعد از دویست سال که مدام شکست خوردیم و خاک میهن را از دست دادیم اینبار در مقابل دنیای استکباری شرق و غرب ایستادیم و از میهنمان دفاع کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دفاع مقدس یک تجربه بزرگ برای ما بود ادامه داد: تجربه ای که بر اساس ایمان و اعتقاد و شجاعت و شهادت طلبی و متکی بودن به خودمان و روی پای خودمان ایستادن به دست آمد و نتیجه اش را امروز در قدرتی که به دست آورده ایم می بینیم، مغرور هم نیستیم چرا که هستند کشورهایی که چیزهایی بیشتری دارند ولی این اعتقادات و خدایی بودن را ندارند و این فرق بزرگی است بین ما و آنها و این است که سبب پیروزی می شود.

چمران در ادامه سخنان خود به جمله ای از شهید چمران اشاره داشت و ادامه داد: ایشان می گفتند  "شهادت برنده ترین سلاح است"  و همینطور هم بود. یاد و نام شهدای بزرگ دفاع مقدس، مدافعین حرم، سردران بزرگ اسلام سردار سلیمانی  و همه شهدای دفاع مقدس قبل و بعد از دفاع مقدس را گرامی می داریم. چراکه  امروز به یمن و برکت خون و نام آنان بوده که انقلاب و خودمان زنده است و تا وقتی به فلسفه شهادت معتقد باشیم، می توانیم زنده باشیم و امید به آینده و پیشرفت را داشته باشیم .

1-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: