• يکشنبه ٢٨ شهريور ١٤٠٠-١٢:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٤٩
نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در برنامه تهران بیست مطرح کرد:

حل معضلات بافت فرسوده پایتخت دغدغه شورای ششم

جعفر بندی شربیانی با حضور در برنامه تهران بیست، تاکید کرد: دغدغه اصلی شورای شهر تهران پرداختن به حل موضوع بافت فرسوده در تهران می‌باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  جعفر بندی شربیانی نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با حضور در برنامه تهران بیست، تاکید کرد: دغدغه اصلی شورای شهر تهران پرداختن به حل موضوع بافت فرسوده در تهران می‌باشد.

او با اشاره لایحه «مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی جهت بازآفرینی محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و محله تاریخی نفرآباد»محله نفر آباد گفت: صدور مجوزات و طرح های تشویقی از طرف شهرداری جزو کمک های ثابت این سازمان بوده است. محله نفرآباد از محله های تاریخی شهرری با بیش از ۴۰۰سال قدمت می‌باشد.

نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با یادآوری این نکته که در پی مصوبات شورای شهر در سالهای ۸۵ و ۹۸ مشکلات محله نفرآباد نه تنها حل نشده است ادامه داد: بلکه آسیب‌های اجتماعی آن و ناامنی محل بیش از پیش تشدید پیدا کرد.

جعفر شربیانی با بیان اینکه ایجاد رضایتمندی مردم و اهالی محل در رابطه با طرح احیای حیات شهری یکی از اهداف طرح جدید ارائه شده در شورای ششم است ادامه داد: ما پیرو این طرح جدید با اعتراض به چشم‌انداز و زمان اجرایی شدن طرح قدیم که در ابتدا ۱۴۱۴ دیده شده بود زمان آن را برای ۱۴۰۲ پیشنهاد دادیم و معتقدیم با اراده جمعی قابل انجام است.

مخبر کمیسیون شهرسازی و معماری افزود: دراولین بازدید از محله نفرآباد متوجه شدم موضوع روشنایی ابتدایی ترین مشکل محل می‌باشد که با کمک اداره برق محل این مشکل در کمترین زمان حل شد.

او ادامه داد: اراده شورای ششم نسبت به این طرح زمانی مشخص شد که ما اولین لایحه شورای ششم را درحضور شهردار تهران به همین طرح اختصاص دادیم.

شربیانی با یادآوری این نکته که ساکن شهرری است و اولین بازدید خود از مناطق را نیز به همین محل اختصاص داده است افزود: تلاش ما این است محله نفرآباد و هاشم‌آباد با انجام این طرح به اولین محله‌ای تبدیل شود که علاوه بر حفظ هویت تاریخی محل،باف فرسوده آن بطور کامل نوسازی شود که ای امر برای مردم محل و املاک آن‌ها ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: