• شنبه ٢٧ شهريور ١٤٠٠-١٣:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٤٤
گزارش بازدید ناصر امانی از منطقه 19:

اوضاع وخیم بافت فرسوده محله «نعمت آباد»/ جمع‌آوری «شیطان بازار» خلازیر پس از یک دهه+عکس

ناصر امانی، عضو شورای ششم شهر تهران چهارشنبه بیست و چهارم شهریور ماه از منطقه ۱۹ تهران بازدید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای ششم شهر تهران چهارشنبه بیست و چهارم شهریور ماه از منطقه ۱۹ تهران بازدید کرد. 
م‍ن‍طق‍ه ۱۹ ش‍‍ه‍رداری ت‍‍ه‍ران ب‍‍ا وس‍‍ع‍ت‍‍ی ب‍راب‍ر ۸۹.۱۹ ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍ر م‍رب‍‍ع در ج‍ن‍وب ش‍‍ه‍ر ت‍‍ه‍ران واق‍‍ع ش‍ده اس‍ت. این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود. 
منطقه‌ای با بافت قدیمی و متراکم ساختمانی در برخی نقاط که مرقد مطهر امام راحل (ره) میدان تره‌بار مرکزی، بهشت زهرا (س) را در محدوده خود جا داده است. این منطقه با مناطق ۱۶.۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است و دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است. 
بازدید عضو شورا از ساختمان مرکزی شهرداری منطقه و گفت‌وگو با تمام کارمندان آغاز شد. بعد از آن به همراه معتمدین محلات،شهردارمنطقه، معاونان وشهرداران نواحی به بوستان ۲۲ بهمن رفتند.  بوستانی که با حضور مقبره شهدا متبرک شده اما حضور پرسرو صدا و آزاردهنده موتور سواران در آن، باعث گلایه شهروندان شده است، موضوعی که بنا شد جهت آرامش مردم از سوی شهرداری منطقه با دقت پیگیری شود. 
مقصد دوم، شهرک وصال بود که شهرداری منطقه در حال احداث بوستانی ۳ هزار متر مربعی جنب خیابان ۲۰ متری جدیدالاحداث این شهرک، همجوار با دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران شهید شریعتی است. دانشگاهی که فضای سبز آن اوضاع مناسبی ندارد و به توصیه عضو شورا بنا شد شهرداری منطقه جهت ایجاد دید بصری مطلوب برای شهروندان و حفاظت ار درختان، عملیاتی بهسازی آن را با هماهنگی شهرداری آغاز کند. 
در منطقه ۱۹ نیز سه مسجد از جمله مسجد اثنی عشر و صاحب‌الزمان هرچند با سرمایه شخصی پیمانکار و هیئت امنا پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند اما حذف اعتبار کمک به مساجد که از سوی شورای پنجمی‌ها سبب شده تا این مساجد مدتی ناتمام و نیمه‌کاره بمانند که سبب نارضایتی اهالی منطقه شده است و بنا شد با مساعدت شهرداری تهران این مشکل حل و فصل شود. 
بازگشایی مسیر خیابان شهامت چهارمین مقصد بازدید عضو شورا از منطقه ۱۹ بود. تخریب دیوار و خروج خیابان شهامت از بن بست با توجه به گره ترافیکی شدید در تقاطع خیابان‌های لطیفی و میثاق شمالی از سوی شهرداری منطقه سبب شده تا این معبر به رینگ بوستان ولایت متصل شود و تردد خودروها تسهیل شده و ترافیک خیابان‌های اطراف کاهش پیدا کند. 
برای اجرای این پروژه محدوده‌ای به مساحت تقریبی ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع تملک و در نهایت نیز پس از یک سال رایزنی با ارتش دیوار انتهایی خیابان شهامت تخریب و دسترسی خیابان لطیفی به خیابان برادران شهید عبدی و اتصال به بوستان ولایت پس از چند دهه میسر شد. همزمان برخی از شهروندان از شهرداری منطقه خواستند که سرعت‌گیرهای بیشتری در خیابان برای جلوگیری از سرعت بالای خودروها و بروز تصادف نصب کند. 
احداث دسترسی جدید از تقاطع شکوفه به بزرگراه شهید کاظمی از دیگر اقدامات شهرداری منطقه بود که روز چهارشنبه مورد بازدید عضو شورا قرار گرفت. پروژه‌ای که طی آن ضمن تسهیل تردد خودروها از تقاطع شکوفه به بزرگراه شهید کاظمی، اهمیت زیادی در کاهش ترافیک و ایمنی عبور و مرور محدوده محله شهید کاظمی دارد. 
جمعه بازار خلازیر معروف به «شیطان بازار» که فروشندگان این بازار بیش از یک دهه بساط خود را روزهای جمعه با اجناس مسروقه در معرض فروش می‌گذاشتند در نهایت سال گذشته با همکاری پلیس و شهرداری جمع‌آوری شد. محلی که آسفالت شده و امن به اهالی منطقه بازگشته؛ مقصد بعدی امانی، عضو شورای شهر تهران بود. 
شرایط احداث پروژه بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان، باغ موزه آجر و تصفیه خانه میدان میوه و تره بار مرکزی از دیگر نقاطی بود که در منطقه‌گردی عضو شورا مورد بررسی قرار گرفتند. تصفیه‌خانه میدان میوه و تره‌بار بیش از ۲۷ سال بلااستفاده بوده اما با تملک شهرداری تهران تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه انجام شده و بعد از بهره‌برداری روزانه ۲هزار و ۸۰۰ مترمکعب فاضلاب تصفیه خواهد کرد. 
همزمان در محل احداث بوستان ایرانیان و باغ موزه آجر مشکلی درباب لوله‌های فاضلاب نیز وجود دارد به این معنی که لوله‌های فاضلاب نصب شده اما تصفیه خانه احداث نشده است. گاهی اوقات شهروندان لوله فاضلاب خود را به این لوله‌ها متصل کرده که خطر شکستگی و یا از مدار خارج شدن آن به دلیل اینکه مسیر سرریز مشخصی ندارند، وجود دارد. موضوعی که بنا شد با تدارک جلسه‌ای مشترک با پیگیری امانی، عضو شورا با مسوولان آبفا و شهرداری تهران، حل و فصل شود. 
بازدید از تقاطع غیرهمسطح سه راه باقر شهر هشتمین نقطه بازدید عضو شورا بود. پروژه‌ای که طی آن علاوه بر یک پل روگذر جنوب به غرب، یک زیرگذر رفت و برگشت (شرق به غرب و غرب به شرق) و ۲ دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال به پیشرفت ۹۰ درصدی احداث رسیده‌اند. 
بعد از بازدید از محل احداث نخستین بیمارستان تخصصی منطقه ۱۹، بافت فرسوده محله نعمت‌آباد آخرین نقطه بازدید این عضو شورا بود. منطقه‌ای که تراکم بافت ساختمانی فرسوده و ناپایدار آن به اضافه جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری‌اش شرایط وخیمی در زمان زلزله ایجاد خواهد کرد و تلاش برای نوسازی بافت فرسوده باهمراهی دولت و شهرداری تهران از جمله موضوعاتی بود که از سوی عضو شورا پیگیری آن مورد تاکید قرار گرفت. به اضافه اینکه جوی آب مرزی میان منطقه 18 و 19 وضعیت وخیمی داشت و زباله‌های انباشته شده در آن ظاهر کثیف و زشتی را در ورودی محله نعمت‌آباد ایجاد کرده بود. بنا شد این موضوع با همکاری میان دو شهرداری منطقه به سرعت حل و فصل شود. 
بازدید عضو شورا از منطقه ۱۹ در ساعت ۸ صبح با گفت و گو با کارمندان شهرداری منطقه و  زیارت قبور متبرک شهدا در بوستان 22 بهمن آغاز و در ساعت ۱۴ بعد از ظهر در بافت فرسوده نعمت‌آباد به پایان رسید.
لینک تصاویر: 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: