• چهارشنبه ٢٤ شهريور ١٤٠٠-١٤:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٣٠
در گفت‌وگوی رکنا با سخنگوی شورای شهر تهران مطرح شد؛

نمی توان آسیب های اجتماعی را با یک دکمه حذف کرد / بی خانمان ها باید با شهرداری همکاری کنند

رکنا: علیرضا نادعلی وضعیت پاتوق های مواد مخدر و کارتن خواب ها در برخی مناطق شهر تهران را تشریح کرد. او با بیان این که در حل معضلات اجتماعی نیازمند صبر و زمان هستیم، اظهار داشت: نمی توان پدیده های انسانی را با یک دکمه حذف کرد، این افراد در هر صورت بخشی از شهروندان و هموطنان ما را تشکیل می دهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از رکنا، پاتوق های مواد مخدر در شوش، هرندی، دره فرحزاد و چند منطقه دیگر گسترش یافته است. متاسفانه علاوه بر پاتوق های مواد مخدر، کارتن خوابی و پارک خوابی نیز در سایر نقاط شهر دیده می شود، این وضعیت حقیقتاً زیبنده جامعه و شهروندان ساکن پایتخت نیست و رسیدگی به شرایط و نیاز های آنان از واجبات برنامه مدیریت شهری به حساب می آید.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد وضعیت پاتوق های شبانه و مواد مخدر در پایتخت، همچنین برنامه های مدیریت شهری برای حل این موضوع به خبرنگار رکنا اظهار داشت: شهرداری انواع اتفاقات و آسیب های اجتماعی را دنبال می کند تا قرارگاه اجتماعی فرهنگی شهرداری را راه اندازی کند. این موضوعی است که نیازمند برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد. نمی توان پدیده های انسانی را با یک دکمه حذف کرد، این افراد در هر صورت بخشی از شهروندان و هموطنان ما را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با حذف کسانی که درگیر آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد، کارتن خوابی و امثالهم شده اند نمی توان مشکلی را حل کرد. بنابراین برای نگه داشتن، بهسازی و برگرداندن این عزیزان به فضای جامعه تا جایی که امکان پذیر است، نیاز به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم. کمیسیون فرهنگی اجتماعی در تلاش است تا این دسته آسیب های اجتماعی را رفع کند.

سخنگوی شورای شهر تهران  گفت: اگر بخواهیم اقدامات پیشگیرانه ای درست و دائمی اجرا شود، باید آورده های سایر دستگاه ها نیز به فضای قرارگاهی آورده شود، همچنین از یکسری گروه های داوطلب مثل سمن ها، گروه های جهادی و سایر گروه هایی که دارای ظرفیت مردمی و نخبگانی هستند نیز باید وارد میدان شوند و میان داری این اتفاق را مدیریت شهری انجام دهد. مدیریت شهری دارای گستره فراوان، تجربه و امکانات زیاد است و می تواند موضوع مربوط به پاتوق های شبانه، کارتن خوابی و سایر آسیب های اجتماعی را پیگیری کند.

نادعلی در مورد اقدامات و برنامه های شهرداری تهران در راستای رفع مشکلات مربوط به کارتن خوابی و پاتوق های مواد مخدر ابراز داشت: اکنون دکتر توکلی زاده به عنوان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب شدند و گفت و گوهایی به صورت رفت و برگشت بین کمیسیون اجتماعی فرهنگی و شهرداری تهران در رابطه با معضلات اجتماعی ایجاد شده است. لازم به ذکر است که برخی اعضای کمیسیون اجتماعی فرهنگی روز گذشته از گرمخانه ها و مکان های دیگر بازدید کردند، با این حال اکنون نیازمند صبر و تامل هستیم تا اتفاقی ناقص به انجام نرسد.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران در پایان در مورد افراد بی خانمان که شب ها در برخی مناطق مثل تئاتر شهر می خوابند نیز افزود: وظیفه داریم تا افراد بی خانمان و کارتن خواب را به گرمخانه ها انتقال دهیم، با این حال بعضی مواقع یکسری پیچیدگی هایی در امور وجود دارد، مثلاً گاهی خواست افراد نیز در تعیین وضعیت شان تعیین کننده است، بعضی از عدم همکاری ها به خود افراد برمی گردد. مثلاً گاهی افراد از رفتن به گرمخانه ها ممانعت می کنند یا دو روز بعد دوباره از گرمخانه فرار می کنند و... بنابراین یکسری ناهماهنگی ها و عدم همکاری ها وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتری هستند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: