• سه شنبه ٢٣ شهريور ١٤٠٠-١١:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥١٤
امانی در تذکر پیش از دستور:

ضرورت ایجاد دفتر تکریم ارباب رجوع در شورا / هشدار درباره محدود شدن اختیارات شهرداری‌ها

عضو شورای ششم شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، پیشنهاد ایجاد دفتر تکریم ارباب رجوع در محل ساختمان شورا را مطرح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی،عضو شورای ششم شهر تهران در جریان دوازدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به طرح کمیسیون مجلس یازدهم درباره تعیین حسابرس از سوی دیوان محاسبات برای حسابرسی تمام سازمان‌ها، گفت: متأسفانه اخیرا طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته که محتوای آن این است که حسابرس برای موسسات و شهرداری‌ها از طریق دیوان محاسبات معرفی شود.
او ادامه داد: این مسئله لطمات زیادی به شهرداری‌ها وارد می‌کند به طوری که براساس طرح کمیسیون اقتصادی مجلس چنانچه حسابرس خارج از تصمیم دیوان محاسبات انتخاب شود جرم محسوب می‌شود.
این عضو شورا اضافه کرد: البته این مسئله دعوای قدیمی بین دیوان محاسبات و شهرداری‌ها است که متأسفانه با طرح کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این دعوا به نفع دیوان خاتمه می‌پذیرد و اجازه می‌‌دهد به صورت زیرکانه و ظریف در تمام مسائل شهرداری‌ها ورود پیدا کنند.
عضو شورای شهر تهران خطاب به ریاست شورا گفت: در ادوار گذشته این مسئله مطرح بود که با مقاومت شما این مسئله عملیاتی نشد شد و امیدواریم رایزنی انجام شود تا این طرح به تصویب نرسد چرا که با تصویب این طرح مشکلاتی برای شهرداری‌ها ایجاد خواهد شد. 
او همچنین به استقرار دفتر تکریم ارباب رجوع در شورای شهر اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته ما چنین دفتری داشته و سبب ارتباط مستقیم مردم با اعضای شورای شهر می‌شد اما در حال حاضر این ارتباط مختل شده است. اگر از شهرداری‌های مناطق توقع داریم که به مردم پاسخگو باشند، باید خودمان در ابتدا به مردم و نیازهایشان پاسخگو بوده و ارتباط برقرار کنیم. باید مدیری از شهرداری و شورا مستقر باشند تا مراجعات به صورت سیستمی ثبت و به مردم پاسخگو به آنها باشیم.
امانی به بازدید خود از محل سعید‌آباد در ناحیه 4 منطقه 18 نیز اشاره کرد و گفت: بلاتکلیفی پروژه 25 ساله بزرگراه شهید بروجردی مشکلات زیادی برای اهالی محله سعیدآباد ایجاد کرده است و ای کاش نام شهید بروجردی برای پروژه که مسیح کردستان نام گرفته بود، نمی‌گذاشتند. محله‌ای که 80 درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و کسانی که مدعی شهرنفروشی بودند، امکان نوسازی خانه‌های ریزدانه آن‌ها را سلب کرده است. 
او ادامه داد: محله‌ای که کارخانه آسفالت شهرداری تهران زندگی ساده و بی زرق و برق آنان را غبارآلود می‌کند و توقف صدها دستگاه خاور در تنها معبر اصلی آن که یک طرفه شده، مردم نامش را به خاور شهر تغییر داده‌اند. محله‌ای که حتی در یک حد یک روستا هم خانه بهداشت ندارد، آن هم در روزگار کرونایی که اغلب ساکنانش بازنشستگان محترم سازمان تامین اجتماعی هستند. 
این عضو شورای ششم تاکید کرد: از دبیرستان و بانک که خبری نیست و تنها یک عابر بانک به یمن مسجد جدیدی که شهرداری در آنجا ساخته، وجود دارد. امنیت مردم به دلیل همجواری محله با مزارع غرب و پروژه بزرگراه شهید بروجردی در مخاطره است و حضور سارقان و معتادان سرگردان نگرانی زیادی برای مردم به وجود آورده است. 
امانی گفت: امید است مسوولان به حرمت شهدایی که عکس‌های رنگ و رورفته آن‌ها و زنگارزده کوچه‌های محله را مزین کرده‌اند، به داد این مردم برسند.
3-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: