• دوشنبه ٢٢ شهريور ١٤٠٠-١٢:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٠٤
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر؛

مدیریت شهری دوره پنجم انگیزه نوسازی بافت فرسوده را از بین برد

عضو شورای شهر تهران گفت: جلوگیری از ساخت طبقه مازاد و افزایش ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت در بافت فرسوده، انگیزه های ساخت و ساز را در این حوزه از بین برده و باید به صورت اورژانسی لغو شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص رویکرد مدیریت شهری ششم به نوسازی در بافت فرسوده شهر تهران گفت: در دوره مدیریت شهری پنجم دو برنامه اساسی برای نوسازی بافت فرسوده متوقف شد که باید به صورت اورژانسی و فوری به برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری بازگردد.

وی در ادامه تصریح کرد: ساخت طبقه اضافه در بافت فرسوده که به نوعی مشوق ساخت و ساز در این بافت شهری بود از سوی شورای عالی شهرسازی و بدون مقاومت شورای شهر حذف شد.

امانی با بیان اینکه در کاهش انگیزه‌های نوسازی با حذف این مشوق هم شورای عالی شهرسازی و هم شورای پنجم هر دو مقصرند، گفت: نمی‌دانم این دو نهاد با چه انگیزه‌ای تنها مشوقی که برای مشارکت در ساخت در بافت فرسوده وجود داشت را حذف کرده و روند خوب نوسازی بافت فرسوده را متوقف کردند.

وی با تاکید بر اینکه برای رونق بخشی دوباره به ساخت و ساز در بافت فرسوده باید پیشنهاد کنیم درباره این مساله در شورای عالی شهرسازی و معماری بازنگری شود، یادآوری کرد: این اتفاق باید تا آخر سال رخ دهد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه کاهش عوارض شهرسازی و معماری در برخی از مناطق جنوبی تهران بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، ابراز داشت: این افزایش عوارض توان مالی نوسازی را کاسته و باید سریعاً درباره بازنگری در آن تصمیم‌گیری شود.

وی با یادآوری این نکته که عوارض در بافت فرسوده صددرصد رایگان است، گفت: اما عدم مجوز ساخت طبقه مازاد انگیزه را از کسانی که می‌خواهد به صورت مشارکتی درباره ساخت و ساز در این بافت اقدام کنند، گرفته است.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: باید منتظر برنامه‌های شهردار تهران برای رونق بخشی بیشتر برای نوسازی بافت فرسوده باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: