• يکشنبه ٢١ شهريور ١٤٠٠-١٩:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٠٠
امانی مطرح کرد:

جزییات جلسه شورای ششمی‌ها با سردار رحیمی/ واریز جریمه 1600 میلیاردی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به خزانه دولت و عدم پرداخت سهم پایتخت

عضو شورای ششم شهر تهران با اشاره به جزییات جلسه فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعضا گفت: سال گذشته 1600میلیارد تومان مبلغ جریمه راهنمایی و رانندگی در تهران بوده که به خزانه دولت واریز شده است. طبق قانون باید 60 درصد آن به شهرداری تهران پرداخت شود که سردار رحیمی گفتند خبر دارند که پرداخت نشده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای ششم شهر تهران با اشاره به حضور سردار رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در جلسه هم اندیشی شورا در جمع خبرنگاران گفت: بحث کلی که مطرح شد این بود که نتیجه تعامل و همکاری بین شهرداری و نیروی انتظامی در همه حوزه‌ها اعم از ترافیک،حمل و نقل،سدمعبر، فضای سبز، ساخت و سازهای غیرمجاز، امنیت و انضباط بیشتری در شهر فراهم می‌کند. 
وی در ادامه گفت: گزارش سردار رحیمی ناظر بر اقداماتی بود که در دوره ایشان در نیروی انتظامی انجام شده؛ اعم از کشف سرقت خودرو، لوازم خودرو و ماشین که در سطح شهر تهران گسترش پیدا کرده  و کلونی‌های توزیع و پخش مواد مخدر و همچنین اعلام آمادگی برای تعامل و همکاری با دوره ششم مدیریت شهری. 
پيشنهاد تشكيل كارگروه مشترك ميان نيروي انتظامي و مديريت شهري
این عضو شورا اضافه کرد: اعضا برخی پیشنهادهایی داشتند که سردار رحیمی به برخی از آنها پاسخ دادند و تعدادی دیگر نیاز به هماهنگی با نهادهای بالاتر دارد که به صورت مشترک با مدیریت شهری عملیاتی شود. پیشنهادی که من در جلسه دادم تشکیل یک کارگروه مشترک میان مدیریت شهری و پلیس بود.  گزارش‌هایی  که ارائه می‌شود اگر به شکل ساختارمند پیگیری نشود خروجی مطلوبی ندارد و دوستان از ایجاد چنین کارگروهی استقبال کردند. 
امانی با اشاره به گلایه سردار رحیمی از دوره پنجم مدیریت شهری درباره عدم ایجاد کلانتری، تاکید کرد: علی رغم اینکه در رده‌های بالاتر مصوب شده بود که تعداد کلانتری‌های تهران به تناسب توزیع و افزایش جمعیت باید توسعه پیدا کند، اما مدیریت شهری در این زمینه کمکی نکرده است. اعضا راجع به تعداد کم ایستگاه‌های پلیس از سردار رحیمی سوال پرسیدند که ایشان گفتند افزایش تعداد ایستگاه‌های پلیس با همکاری مدیریت شهری امکان‌پذیر است. 
این عضو شورا با بیان اینکه تهران 120 کلانتری کم دارد، گفت: طبق گفته سردار رحیمی باید بیش از 200 کلانتری در تهران داشته باشیم اما در حال حاضر در حدود 85 کلانتری داریم. در دوره چهارساله شورای ششم امکان اینکه همه کسری ها جبران شود وجود ندارد اما باید کمک شود تا اوضاع قدری بهبود پیدا کند. 
امانی همچنین با اشاره به آمار و ارقامی که سردار رحیمی در جلسه امروز با اعضای شورای ششم ارائه داده اشاره کردو گفت: ایشان گفتند سال گذشته 1600میلیارد تومان مبلغ جریمه راهنمایی و رانندگی در تهران بوده است که به خزانه دولت واریز شده است. طبق قانون باید 60 درصد آن به شهرداری تهران پرداخت شود که گفتند خبر دارند که پرداخت نشده است. 
او اضافه کرد: طبق گفته سردار رحیمی، پلیس 10 هزار بار از مقر خود برای خدمت به مردم خارج می‌شود و هر دو تماس یکی از آن عملیاتی می‌شود. حدود 390 هزار معتاد در سطح شهر تهران وجود دارد که 20 هزار نفر از آن‌ها متجاهر هستند؛ یعنی افرادی هستند که در خیابان‌ها،پارک و معابر عمومی تردد می‌کنند. موضوعی که در حوزه آسیب اجتماعی باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد. 
این عضو شورا با بیان اینکه طی سال 99، 182 نفر در تصادفات داخل شهر تهران فوت کرده‌اند، تاکید کرد: همچنین طی سال گذشته 18 میلیون اعمال قانون توسط پلیس راهور صورت گرفته است. 
امانی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد، گفت که؛ مرسوم است که وقتی اطلاعات،آمار و ارقام امنیتی ارائه می‌شود جلسات غیرعلنی باشد. در دوره پنجم اگر جلسات غیرعلنی نبود احتمالا آمار امنیتی نیز مطرح نمی‌شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: