• يکشنبه ٢١ شهريور ١٤٠٠-١١:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٩٣
عباسی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

لزوم به کارگیری همه امکانات شهرداری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمامی امکانات و برنامه های شهرداری باید به سمت پیش گیری از آسیب های فرهنگی-اجتماعی و حل معضلات اجتماعی برود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره بر اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی و لزوم پرداختن مدیریت شهری به این مسائل، اظهار داشت: اولین موضوع در حوزه خانواده توجه مجدد جامعه و تمرکز جامعه به خانواده و اهمیت مسائل آن است و شهرداری نیز باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را برای تقویت این نگاه و رویکرد در فضای اجتماعی استفاده کند.
وی افزود: هرجایی که خانواده به دلایلی دچار آسیب بشود امکانات و برنامه‌های شهرداری باید به سمت پیشگیری از این آسیب و در برخی موارد به سمت حل آن برود.
 
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: قطعاً خانواده یک اولویت است و امکانات شهرداری نیز می‌تواند در این زمینه کمک باشد و برخی از مشکلات را حل کند.
 
عباسی در پاسخ به این سوال که برنامه مدیریت شهری ششم و شورای شهر در حوزه کاهش معضلات اجتماعی چیست، بیان کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی باید ابتدا به مشارکت عمومی تبدیل شود و با مشارکت عمومی امکانات و برنامه‌های شهرداری به کمک بیاید تا مسائل و معضلات جامعه را حل کند.
 
وی افزود: ما صرفاً نمی‌گوییم معضلات بلکه ممکن است معضلی نباشد و باید حتماً در زمینه ارتقا و بهبود شرایط فرهنگی-اجتماعی نیز اقدام کنیم. در همین راستا، ابتدا شهرداری باید برای مشارکت شهروندان در این حوزه‌ها برنامه ریزی کند و سپس با مشارکت شهروندان در زمینه برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی اقدام کنیم.
 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در این دوره نیز این موارد در دستور کار و برنامه مدیریت شهری قرار دارد و به آن توجه ویژه خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: