• چهارشنبه ١٧ شهريور ١٤٠٠-٠٧:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٥١
در جلسه با شورایاری ها مطرح شد:

مهدی عباسی: به دنبال حقوق برابر و تعریف سیاستی جامع برای شورایاری ها هستیم/ جعفر شربیانی: رویکرد شورای ششم بر حفظ و تقویت جایگاه شورایاران است+عکس

دو عضو شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با نمایندگان شورایاری های شهر تهران بر تقویت و تدوین حقوق برابر و تعریف سیاستی جامع برای حفظ و ارتقاء جایگاه شورایاری ها تاکید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، جلسه هم اندیشی شورا با نمایندگان شورایاری مناطق بیست دوگانه شهرداری تهران با حضور مهدی عباسی رییس و جعفر بندی شربیانی نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی عصر روز سه‌شنبه شانزدهم شهریور برگزار شد.

مهدی عباسی در دیدار با شورایاران درخصوص حفظ یا حذف موجودیت شورایاری ها گفت: با توجه به اینکه شورا به دنبال حل این ماجراست، فرض را بر این میگذاریم که اصلا رای دیوان عدالت اداری درخصوص شورایاری ها وجود ندارد.

عباسی در ادامه به تشریح برنامه های شورا در رابطه با شورایاری ها پرداخت که شامل حقوق برابر و تعریف یک سیاست جامع حداقل چهار ساله، اقتصادی کردن تولید مسکن  و شفافیت می‌شد.

او تشریح کرد: در خصوص مسکن، یک دروغ رسانه ای رایج است که میگویند ساخت مسکن معلول جمعیت پذیری است. این درحالیست که گروه هایی در تهران وجود دارند که نیاز به مسکن جدید دارند. از بافت فرسوده گرفته تا مسکن اولی ها، آسیب دیدگان اجتماعی و بد مسکن ها.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: تهران طبق آمار حداقل سالی ۱۰۰ هزار مسکن نیاز دارد. هرچند که معتقدم  بیش از ۱۵۰ هزار مسکن نیاز است و این درحالیست که در تهران سالانه حدود ۴۰ هزار مسکن ساخته می‌شود.

عباسی با بیان اینکه  قریب به ۳۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به مسکن است، گفت:  اگر مسکن نسازیم به اقتصاد کشور و مشاغل آسیب وارد می‌کنیم و این خسارتی چندین باره است. اگر سرمایه گذاران سرمایه خود را از مسکن خارج کنند و اگر مسکن تولید نشود، گروه های اجتماعی جامعه سبدهای عرضه را پر می‌کنند و این به افزایش سه برابری اجاره بهای امروز منتج می‌شود. همچنین باعث گسترش حاشیه نشینی و در مرحله بدتر زاغه نشینی می‌شود.

شربیانی: بازدید های هماهنگ شده از مناطق مشکلات را پنهان می کند

جعفر شربیانی نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز خطاب به شورایاران اظهار داشت: دوره پنجم با شورایاری ها بی مهری کردند. حال یا نتوانستند یا نخواستند که با شورایاری ها همکاری داشته باشند. اما رویکرد شورای ششم به شورایاری ها یک رویکرد مثبت است، چه برای حفظ شورایاری ها و چه برای تقویت آنان.

شربیانی افزود: شورایاران در همه حوزه های مدیریت شهری متخصص هستند و از همین روی در موضوع شهرسازی هم بهترین گزینه برای مانع زدایی از مشکلات مدیریت شهری، گفتگو با شورایاری ها است.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی همچنین در حوزه مبارزه با فساد که بسترش در کمیسیون معماری و شهرسازی بشدت مهیاست تاکید کرد: با کمک شورایاران هم نظارت مردمی داریم و هم مکانیزه کردن استفاده از حوزه های مختلف شهرسازی را.

او همچنین افزود: این سیستم بازدیدهای میدانی که شهرداری برگزار می‌کند و مشکلات را پنهان می‌کند اصلا درست نیست. چرا که بازدید هماهنگ شده است و بصورت موقت مشکلات را پنهان می‌کنند. اما شورا بعد نظارتی دارد و بال های نظارتی آن هم شما شورایاران هستید.

بر اساس این گزارش شورایاران نیز در این جلسه به تشریح اهم مشکلات از جمله تبدیل پارکینگ ها به انبار و آسیب پذیر بودن بافت های قدیمی و انتخابات شورایاری ها و عدم رسیدگی مدیریت شهری قبلی به امور شورایاری ها و قطع درختان و کمبود سرانه فضای سبز و کمبود مراکز خدماتی محلات  پرداختند.

لینک تصاویر: 

yun.ir/1pxgy6

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: