• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١٧:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٥٠
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری:

مردم به طرح بازآفرینی محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در محله نفرآباد انتقاد دارند

مهدی عباسی در نشست مشترک کمیسیون‎‎ شهرسازی و معماری و کمیسیون برنامه و بودجه جهت بررسی لایحه «اوراق مالی اسلامی جهت باز آفرینی محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در محله نفرآباد» گفت: مردم نسبت به طرح انتقاد دارند چون به دنبال یک پروژه اقتصادی هستند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، نشست مشترک کمیسیون‎‎ شهرسازی و معماری و کمیسیون برنامه و بودجه جهت بررسی لایحه «اوراق مالی اسلامی جهت باز آفرینی محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در محله نفرآباد» امروز سه شنبه شانزدهم شهریور ماه برگزار شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در این خصوص گفت: گزارش های میدانی نشان میدهد که مردم ساکن این محله نسبت به طرح  خوش بین نیستند و بعضا اعتراضاتی به حق را وارد می دانند. بیشترین انتقاد به طرح این است که صرفه اقتصادی برای ساکنین و ذی نفعان ندارد.

عباسی با بیان اینکه  اجرای طرح با  286 پلاک که در مجموع  11 هکتار را شامل می شود مطرح است گفت: حال که میخواهم پروانه صادر کنیم، چه تعداد پروانه پیش‌بینی کرده ایم و چه متراژی را در نظر داریم؟ گذر های این طرح نیاز به بازنگری مجدد دارد.

او تاکید کرد: بخشی از واقعیتهای کیفیت زیست در عصر مدرن وابسته به تکنولژی و امکانات روز است. در این پروژه، عرض گذر 8 متر و 6 متر و حتی 4 متر است و برخی معابر هم برای پیاده‎ راه در نظر گرفته شده است. اما هیچگاه یک فرد حاضر نیست که اتومبیل خود را در پارکینگ قرار دهد و سیصد متر را پیاده برود تا به آپارتمانی مثلا 100 متری یا 120  متری خود برسد.

رئیس کمیسیون شهرسازی در ادامه مطرح کرد: اگر این طرح قابل اجرا بود، مانند کاری که در خیابان نواب مشهد صورت گرفت که یکی از فرسودهترین و نفوذناپذیرترین محلات مشهد در پیرامون حرم بود مورد استقبال سرمایه گذاران قرار می گرفت. در آنجا ابتدا شروع به پروژهسازی بهوسیله بانکها کردند و سپس واگذاری ها و فروش صورت گرفت. 

در نهایت تصمیم گرفته شد موضوع "باز آفرینی محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در محله نفرآباد" در جلسه میدانی دیگری بررسی شود.

گفتنی است چنانچه این لایحه در صحن شورا بررسی و به تصویب برسد، با استناد به بند (ه) تبصره پنجم قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، به شهرداری تهران اجاره داده می‌شود با هماهنگی وزارت کشور و با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف مبلغ پنج هزار و پانصد میلیارد ریال جهت بازآفرینی محدوده پیرامون حضرت عبدالعظیم حسنی بر اساس مطالعات توجیهی انجام شده و ظوابط طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران و سایر اسناد فرادستی، اقدام نماید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: