• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١٦:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٤٧
احمد صادقی:

ری با داشتن بافت فرهنگی و مذهبی کمترین سرانه فرهنگی و آموزشی را دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر اینکه ری با داشتن بافت فرهنگی و مذهبی از کمترین سرانه های فرهنگی و آموزشی برخوردار است، اظهار داشت: متاسفانه مردم مجبورند برای آموزش و استفاده از خدمات آموزشی به تهران مراجعه کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد صادقی در دهمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش شهردار منطقه 20 گفت: در ابتدا لازم می دانم از اقدامات شهرداری منطقه 20 به ویژه در بحث برگزاری هیات های عزاداری در ماه محرم و صفر که توقع ما از شهر ری به عنوان یک شهر مذهبی و نیز شرایط ناشی از کرونا  برگزاری مناسب و در خور شان باشد، تشکر کنم چرا که مراسم با همکاری شهردار منطقه به صورت خیلی خوب و با  شکوه خاصی برگزار شد.

صادقی در ادامه افزود: اما در خصوص گزارشی که ارایه شد نکاتی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: این گزارش معطوف به معرفی ری و اقداماتی است که در منطقه 20 شده و بابت این اقدامات تشکر می کنم. اما توقع از دعوت بزرگواران در صحن شورا فراتر از گزارش عملکرد است. ما انتظار داریم  زمانی که دوستان تشریف می آورند  در صحن شورا مشکلات و دغدغه های منطقه و مردم را معرفی کنند و برای حل این مشکلات از ظرفیت های شورا استفاده کنند و شورا را به میدان بیاورند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه افزود: شهردار محترم منطقه 20 می بایست  به عنوان زبان مردم ری از اینکه صنایع مزاحم تهران به ری منتقل می شود بگوید که مردم  نارحت هستند، از زبان مردم ری باید بگویند که وقتی  فاضلاب تهران به ری منتقل می شود و بخشی از آن  تصفیه می شود و به ورامین می رود و  مابقی خاک و آب ری را آلوده می کند. شهردار منطقه باید به عنوان زبان مردم ری بگوید که مردم از انتقال اجساد و اموات به ری بدون اینکه هیچ ارزش افزوده ای  برای مدیریت شهری داشته باشند ناراحت هستند، از بودن صنایع آلاینده سیمان و پالایشگاه رنج می برند.

صادقی در ادامه اظهار داشت: ری با داشتن بافت فرهنگی و مذهبی از کمترین سرانه های فرهنگی و آموزشی برخوردار است و متاسفانه مردم مجبورند برای آموزش و استفاده از خدمات آموزشی به تهران مراجعه کنند. در این گزارش باید گفته می شد بافت فرسوده ری و بلاتکلیفی بازسازی آن جان مردم را به مخاطره انداخته است. در این گزارش باید گفته می شد که در حوزه حریم به جهت تصمیمات غلطی که گرفته شده و همانطور که آقای اقراریان هم گفتند وضعیت افسار گسیخته ای به وجود آمده است.

عضو ششمین دوره شورا گفت: باید در این گزارش گفته می شد که به جهت تصمیمات غلط، ری که یک شهر تاریخی و مذهبی است تبدیل به یک شهر بی دفاع و بدون هویت تاریخی و مذهبی شده است.  انتقال زباله و شیرابه ها به جنوب تهران خاک و آب ری را آلوده کرده و بوی نامطبوع و متعفنی ایجاد شده که  زندگی را برای مردم سخت و دشوار کرده است.

صادقی با بیان اینکه برای همین دغدغه ها نسخه شفابخشی که  می ماند استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم است ادامه داد: باید برای همه مناطق یک چارچوبی در نظر  گرفته شود که گزارش هایی که در شورا ارائه می کنند فقط  گزارش عملکرد نباشد بلکه بیان مشکلات شهروندان آن منطقه باشد.

14-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: