• يکشنبه ٣١ مرداد ١٤٠٠-١٤:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٢٤٠
علوی در واکنش به گزارش عملکرد معاونت اجتماعی شهرداری تهران:

علت متوقف نشدن برون سپاری اماکن مهم ورزشی با وجود اشکالات فراوان چیست؟/ فکری برای واکسیناسیون بی خانمان ها کنیم

عضو شورای شهر تهران خطاب به معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: برون سپاری اماکن ورزشی شهرداری تهران ایرادات فراوان دارد اما با وجود اعلام سازمان بازرسی هنوز متوقف نشده است.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  سید احمد علوی در جریان جلسه پنجم شورای ششم شهر تهران و بعد از ارائه گزارش جوادی یگانه، معاون اجتماعی شهرداری خطاب به وی با اشاره به برون سپاری اماکن مهم ورزشی و دستور سازمان بازرسی گفت:  برون سپاری 60 فقره ازاماکن مهم شهرداری تهران هنوز متوقف نشده و گویا نامه سازمان بازرسی که در تاریخ 28/1/1400 و با حکم ماموریت شماره 700/19765 به این موضوع ورود کرده در این زمینه کفایت نکرده و همچنان این واگذاری ها با وجود اعلام ابطال از سوی سازمان بازرسی در حال انجام است.
 
وی با ذکر دلایلی در خصوص ابطال این معاملات گفت: به چه علت و با استناد به کدام مصوبه قراردادهایی را با مدت زمان بعضا 9 ساله منعقد می کنید که نه تنها دست این شورا، بلکه دست شورای آتی را نیز در بهره برداری می بندد میبندد؟ 
عضو شورای شهر تهران یاداور شد: گزارش سازمان بازرسی نشان می دهد که موضوع سود و اجاره بها در این قراردادها دارای اشکالاتی است که عملا موجب موجب ضرر شهرداری و در نهایت شهروندان می گردد.
وی همچنین با اشاره به تعرفه های ارائه خدمات در این اماکن متذکر شد: چگونه شعار عدالت سر می دهیم اما با واگذاری و برون سپاری مهمترین اماکن ورزشی، شهروندان را از خدمات با قیمت مصوب محروم می کنیم؟ آیا فکر می کنید ضمانت اجرای 500 هزار تومانی برای عدم رعایت نرخ های مصوب راهکار مناسبی است؟
علوی همچنین با اشاره به بیکار شدن پرسنل فعلی بعد از برون سپاری گفت: برای پرسنلی که قرار است با برون سپاری کار خود را از دست بدهند چه فکری شده است؟ آیا در شرایط اقتصادی فعلی قصد دارید به تعداد بیکاران اضافه کنید و یا نیروی کار مضاعف را به شهرداری تهران تحمیل کنید؟ در برخی قرارداد ها اجاره ماهانه دریافتی حتی حقوق 2 نفر از این کارمندان نیز نمیشود؟
 
وی همچنین به تفاوت قیمت اجاره اماکن ورزشی و تجاری اشاره کرد و افزود: چطور اماکن ورزشی را با قیمت های بسیار اندک اجاره داده اید و در مقابل اجازه بهره برداری تجاری از فضاهای موجود در این اماکن را صادر کرده اید؟ من میدانم که افرادی که قراردادها را تنظیم کردند حتما آگاهی داشته اند.
 
این عضو شورای شهر تهران خواستار توقف اجرای این معاملات شد و افزود:  پیشنهاد می کنم با توجه به بی توجهی صورت گرفته به نامه سازمان بازرسی، تدبیری اندیشیده شود تا مدامی که مدیریت شهری جدید بر سرکار نیامده و عیوب قراردادها مرتفع نگردیده است، جلوی ثبت این قراردادها گرفته شود. نباید اجازه دهیم اقدامی اشتباه که از ابتدای سال کلید خورده در نهایت به مدیریت شهری جدید تحمیل شود.
 
علوی در ادامه ضمن تشکر از زحماتی که معاون اجتماعی در حوزه اجتماعی متحمل شده است گفت: من از نزدیک این اقدامات را دیدم و قابل انگار نیست اما نکته این است که مسائل فرهنگی را با شرایط کرونایی منطبق نکردیم. حتما می توانستیم برای خانه نشینی و کم تحرکی برنامه ریزی داشته باشیم اما مغلوب کرونا شدیم.
 
عضو شورای شهر تهران در خصوص رها شدن بی خانمان ها و کارتن خواب ها در اوضاع کرونایی گفت: در خصوص واکسیناسیون برخی افراد در شهر ملزم هستیم مانند افراد بی خانمان و کارتن خواب ها که جایی دیده نشده است و ما موظف هستیم به واکسیناسیون آنها اقدام کنیم.
10-5

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: