• سه شنبه ٥ مرداد ١٤٠٠-١٢:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٦١
حسینی میلانی:

سهم ۳۰ درصدی مصرف برق خانگی در تهران/ الگوی ساخت را باید در بخش خصوصی به سمت بهینه‌سازی مصرف هدایت کنیم

سید آرش حسینی میلانی درباره لایحه ساختمان سبز و معماری پایدار گفت: ضرورت نخست در مورد ساختمان سبز در شهر تهران، مصرف بالای انرژی و آب در شهر تهران است که الزامی می‌سازد الگوی ساخت را در بخش خصوصی به سمت بهینه‌سازی مصرف هدایت کنیم.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی پیش از ظهر امروز در سیصد و چهاردهمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران درباره لایحه ساختمان سبز و معماری پایدار گفت: ضرورت نخست در مورد ساختمان سبز در شهر تهران، مصرف بالای انرژی و آب در شهر تهران است که الزامی می‌سازد الگوی ساخت را در بخش خصوصی به سمت بهینه‌سازی مصرف هدایت کنیم. 
وی به مقررات بالادستی اشاره کرد و اظهار داشت: دستورالعمل‌های بالادستی و قوانین متعددی وجود دارد که کلیه دستگاه‌ها از جمله شهرداری را ملزم می‌سازد که گام جدی درباره بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف بردارد. 
این عضو هیات رییسه شورای شهر با بیان اینکه امسال با مشکل قطعی برق روبرو بودیم، تصریح کرد: مصرف برق خانگی در شهر تهران سهم ۳۰ درصدی دارد و هرچه به سمت بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها برویم، به کاهش شدت مصرف انرژی در ساختمان‌ها کمک می‌کنیم و این مسأله میسر نمی‌شود جز اینکه زمینه صدور شناسنامه مصرف انرژی ساختمان فراهم شود. 
حسینی میلانی با اشاره به تهیه دستورالعمل‌ها و اقداماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی و آمادگی آنها برای اجرایی کردن ساختمان سبز خاطرنشان کرد: باید سازوکارهایی برای تشویق رعایت الزامات محیط زیستی در حوزه ساخت و ساز فراهم کنیم. اکنون در استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌ها ابتکاراتی وجود دارد که این لایحه از آن ابتکارات حمایت و پشتیبانی و این مسأله را نظام‌مند کرده و کمیته‌ای هم که در این رابطه ایجاد می‌شود، این مسیر را شتاب می‌دهد. 
وی ادامه ادامه داد: با تصویب این لایحه، گام محیط زیستی مهمی - برای مواجه با آینده‌ای که با اثرات تغییرات اقلیمی روبرو هستیم - برداشته می‌شود. 
رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری در پایان از پیگیری‌های اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار و هم‌چنین اداره کل شهرسازی در تهیه لایحه ساختمان سبز و معماری پایدار تقدیر کرد.
گفتنی است این لایحه در نهایت با ۱۷ رای به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.
7-314

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: