• يکشنبه ٢٧ تير ١٤٠٠-١١:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠١٤
خلیل آبادی تاکید کرد:

کوه بی بی شهربانو هم جزیی از میراث طبیعی تهران است

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه کوه بی‌بی شهربانو در حریم تهران است تاکید کرد باید در کنار طرح حفاظتی از کوه توچال سایر میراث طبیعی تهران مانند کوه بی بی شهربانو هم در نظر گرفته شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، بررسی طرح « الزام شهرداری تهران به حفاظت از ميراث طبيعی در بخشی از اراضی حريم جنوبی رشته كوه توچال» مجدد در دستور کار اعضای این شورا قرار گرفت.

خلیل‌آبادی  در این خصوص عنوان کرد: ما به دنبال حمایت و دفاع از منافع مردم هستیم، چراکه کارخانه سیمان رعایت مر قانون را نمی‌کند.

وی افزود: هیچ‌کجا در کنار خانه‌های مردم انفجار ایجاد و مازوت مصرف نمی‌کنند و حمل و نقل‌شان باعث آزار سکنه نمی‌شود، با این حال در شهرری این امر به واسطه کارخانه سیمان صورت گرفته است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه اطراف کارخانه سیمان مناطق مسکونی است، گفت: متاسفانه کارخانه سیمان برداشت خود را توسعه داده و کوه در حال نابودی است.

خلیل‌آبادی با تاکید براینکه یکی از شرایط تصویب طرح‌های اینچنینی و حفاظت از میراث تاریخی و طبیعی، جلوگیری از تخریب است، اظهار کرد: کنار بقعه بی‌بی‌شهربانو حفاری‌های بزرگی صورت گرفته است و حفاظت از این بنا به عنوان یک بنای تاریخی، نذهبی و طبیعی ضروری است.

وی تصریح کرد: کوه بی‌بی شهربانو در حریم تهران است و همانگونه که برای حفظ سلامت مردم در زمان کرونا مغازه‌ها تعطیل می‌شود، برای حفاظت از جان مردم شهرری فعالیت این کارخانه نیز باید متوقف شود.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه اغلب سکنه محدوده کارخانه سیمان دچار مشکلات ریوی شده‌اند، گفت: باید به این امور توجه ویژه‌ای کرد، همچنین این مکان محلی برای تردد توریست است و منافع عمومی مردم را از بین می‌برد که با تصویب این طرح جلوی تخریب گرفته می‌شود.

در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته در راستای پیشنهاد حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، مبنی بر اضافه شدن کوه بی بی شهربانو به این طرح، طرح مذکور با ۱۸ رای موافق تصویب شد.

3-311

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: